Hoe noem je iemand die doedelzak speelt?

Iemand die klarinet speelt heet een klarinettist, iemand die saxofoon speelt een saxofonist. Allemaal heel makkelijk maar hoe heet iemand die doedelzak speelt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een doedelzakspeler of een Bagpiper. Toegevoegd na 2 minuten: Het is niet zo dat een muziekant met altijd met IST eindigd. Een trommelaar bij de drumband heet een tamboer, zo zijn zullen er nog meerdere muziekanten benamingen zijn die niet op IST eindigen.

Een doedelzakspeler.. Of Straatmuzikant, of Oostblokker.. Of...

Een piper, het is officieel een pipebag. En in het Nederlands doedelzakspeler. Toegevoegd na 46 seconden: En een trompetspeler een trompetist...of Jet : )))

Een schot

Een mafkees....

Een zak die staat te doedelen.

Doedelzakspeler. Anders weet ik het ook niet.

Een doedelzaksevist.

Een doedelzakker.!

Die noemen wij een doedelman.

omdat een hele groep van die lui , een doedelzakorkest is. Dus een doedelzakker.

Ha, die Rick1234; Een Jan Doedel.

Als je het echt in het Nederlandswilzeggen, dan doedelzakspeler, maar dat zal je nooit op een cd zien of elders officieel. Men spreekt dan van een (Uilleann) piper

Een doedelzaksuoloog. Nee,geintje,het heet gewoon een pijper.

een doedelzakker? xD

Ik ken mensen die helemaal zenuwziek worden van het geluid van zoiets. Die mensen noemen hem welicht een doedelkl**tzak.

Een Schot. En nu zonder gekheid, het is een doedelzakspeler.

Bronnen:
Ik ben er zelf ook een.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100