Wat licht er op bij blacklights?

Vanavond heb ik een feest waarbij er ook blacklights zijn. Mijn vraag is wat er allemaal op licht bij blacklights behalve een wit shirt e.d. Ik hoorde allemaal vreemde verhalen over dat bepaalde dagcrème, labello en zweetplekken ook op lichten.
Wie kan mij vertellen wat er allemaal op licht zodat ik straks niet met een oplichtend hoofd rondloop :)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (2)

Alles wat gewassen is met 'wit' waspoeder en tandpasta licht op

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/135224-blacklight-ideeen/

en hi hi: dagcreme:

http://partyflock.nl/topic/715715:Dagcreme_geeft_licht_in_blacklight.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet letten op bepaalde ingrediënten in cremes, die kunnen oplichten, verder je witte en lichte kleding.
Een kijker van Kassa kocht de Nivea Natural Booster crème. Ze smeerde deze crème op haar gezicht
en ging vervolgens naar een feestje. Toen ze binnenkwam kreeg ze meteen alle aandacht: haar hele
gezicht fluoresceerde in het blacklight! U kunt zich voorstellen dat ze snel haar gezicht heeft gewassen
en de crème verder niet meer heeft gebruikt.
We legden de lijst met ingrediënten van Nivea Natural Booster voor aan scheikundige Lida Schoen. Zij
vertelde ons dat de crème fluoresceert door de UV-filters die in de crème aanwezig zijn. Het gaat hier
om de ingrediënten: Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid (zonnefilter, UV-b) en om Disodium Phenyl
Dibenzimidazole Tetrasulfate (zonnefilter UV-a). Beiden zijn volgens het cosmeticabesluit toegestane
zonnefilters, dus niet gevaarlijk.

Nivea heeft bij dit product de samenstelling veranderd.