Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe breek je door als acteur in bijvoorbeeld : Amerika?

Ik wil heel erg graag acteur worden bij bijvoorbeeld : Nickelodeon, of in een film of andere tv-show. En ik weet dat de kansen minimaal zijn en je goed moet zijn en vol talent moet zitten.
Maar waar moet ik beginnen. Ik volg nu op dit moment een sportopleiding, maar ik voel me eigen zo leef. Alsof ik echt iets mis, alsof ik niet voorbestemd ben voor een normaal leven maar voor iets groots.

Weet iemand hoe en waar ik moet beginnen?
Ik ben trouwens een jongen van 18 jaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
"Leef" in de zin : "Ik volg nu op dit moment een sportopleiding maar ik voel me eigen zo leef"

moet zijn "Leeg"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

"Groots en meeslepend zal ik leven,
hoort ge dat, vader, moeder knekelhuis!"

Dan zal je of Ruggie The Houwer of Jerry Scratch moeten heten en heel veel mazzel moeten hebben. Je zult moeten beginnen eerst in NL een paar goede produktie achter je naam hebben te staan. Producties die ook in de VS worden gedistributeerd moeten worden. Dan moet je nog een Agent vinden en alles meezit krijg je misschien een heel klein bijrolletje na 100 vergeefse audities.

Maar ga eerst eens naar de toneelschool en begin, hoe klein dan ook, met een walk-on-part op een soapie. Als men je nog nooit gezien heeft, kan je ook nergens beginnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet gemakkelijk want 'wat maakt jou zo bijzonder dat ze je kiezen voor die ene rol'. Je kunt beginnen om je in te schrijven bij zoveel mogelijk castingbureaus. En dan niet bij bureaus waar je een groot bedrag moet betalen om jezelf in te laten schrijven. Misschien kun je hier en daar figurant of edelfigurant worden in commercials en films. Dutchcasting zoekt regelmatig figuranten voor grotere producties, niet dat je daarmee doorbreekt maar zo bouw je wel ervaring op. Druk een visitekaartje waarop staat wie je bent en dat je acteur/edelfigurant bent. Laat een goede portfolio maken met leuke foto's. Om de drie maanden laat je een paar nieuwe maken. Bij vakantieveilingen kun je voor weinig geld bij fotografen een leuke shoot laten doen van jezelf. Bij filmcasting.nl staan redelijk veel opdrachten, vaak ook onbetaalde en voor producties van bijvoorbeeld studenten. Als je dit pad een beetje gaat volgen, rol je misschien in iets groters. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing