Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand de film "Circle of Eight" uitleggen?

Ik snap er niet echt veel van. Ik snap dat het een soort test was op het laatst of ze Evan zou redden bij de brand, zoals ze bij haar broertje niet gedaan had, maar waarom deden de andere bewoners of ze dood waren? En waarom vond de brandweer ze niet onder de kast, na de brand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Op wikipedia staat volgens mij een hele uitleg, maar mijn zus vertelde het me net zo:
Dat appartementencomplex is 'de hel', en die vrouw is eigenlijk al dood als ze daar komt (omdat ze werkelijk van dat gebouw springt op het einde). Ze beleeft elke dag weer opnieuw, want ze moet dus leren van haar gemaakte fout. Ze had niet alles gedaan om haar broertje te redden en nu bij die brand had ze ook weer voor haarzelf gekozen en niet voor Evan. Ze moest de dagen telkens opnieuw beleven totdat ze zou inzien dat ze alles geprobeerd moest hebben, wat ze uiteindelijk wel deed. Maar eigenlijk was ze dus al dood. Echt een super vage rare film, hij kreeg ook maar een 3,9.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ohja even een toevoeging: ze werden op het laatst niet gevonden, omdat ze toen naar 'de hemel' waren vertrokken. Evan klinkt als 'heaven' en was eigenlijk een soort van verlossing voor Jessica, ik denk dat ze die dode mensen zag als een soort van herinnering van vroeger? En toen ze Evan dus probeerde te redden, nou ja, dat Jessica niet weer voor haarzelf ging kiezen, dat ze dan verlost was van haar 'zonde'. Maar dit is wel zo'n soort film dat elk persoon een andere interpretatie ervan heeft.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing