Mag Nederland voor het Eurovisie Songfestival ook bekende zangers/zangeressen uit Amerika of andere landen vragen om voor Nederland te zingen?

Mag Nederland voor het Eurovisie Songfestival ook bekende zangers/zangeressen zoals Lady Gaga of The black eyed peas vragen om voor Nederland te zingen op het Eurovisie songfestival?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor mag. Het gaat om het winnende LIED, niet de artiest. Zo is bijv Celine Dion een keer voor Frankrijk uitgekomen. Concours de la CHANSON is het. Alleen ik denk niet dat NL wereldsterren zo gek krijgt om voor ons te zingen.

Toegevoegd na 27 seconden:
Het liedje moet WEL door Nederlanders zijn geschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Celine Dion kwam voor ZWITSERLAND uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan geen regels vinden waar staat dat het liedje door nederlanders geschreven moet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord