De Efteling heeft (zie bron) een schema met de dagen waarop men verwacht dat het rustig is en dagen met -wat men noemt- 'gezellige bedrijvigheid'.

"Rustig" is ingevuld voor 8 t/m 12 oktober en de meeste dagen van november (m.u.v. 1/2/3/4/7/17/18/24/25, van deze dagen vallen er 6 in een weekend). Ook van 3 t/m 21 december worden rustige dagen verwacht.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is vreemd, vroeger gaven ze drie gradaties aan: rustig - gezellige bedrijvigheid - druk. Met dit schema is het nooit druk en dat slaat nergens op natuurlijk! In de weekenden en in de zomervakantie is het stikstervens druk!

Andere antwoorden (2)

Over het algemeen is het behoorlijk rustig. Je kunt zo door lopen in plaats van moeten wachten.
Maar heel af en toe kan het nog druk zijn door bijvoorbeeld schoolreisjes maar over het algemeen is het rustig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt eraan in welke maand je gaat. In april/begin mei is het vaak vrij rustig, rond de 5000 mensen, maar wel veel schoolreisjes inderdaad. Vanaf eind mei wordt het drukker, met schoolreisjes en gewone bezoekers, rond de 8000-10000 mensen. Na examens en bij het begin van schoolvakanties wordt het natuurlijk een stuk drukker.Doordeweekse dagen buiten het hoogseizoen in september zijn het drukst. Ter vergelijking, in het hoogseizoen (zomervakantie, augustus) zitten er vaak zo'n 20000-25000 mensen in het park
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met 'doordeweekse dagen buiten het hoogseizoen in sept zijn het drukst'? Sept wordt veel minder gebruikt voor schoolreisjes en ik zou dus veel eerder sept kiezen dan april, mei, juni!