hoe komt het tikkende geluid uit mij boxen?

er komt om de zoveel tijd precies goed getimed, een tikkend geluid uit mijn boxen, het heeft telkens ongeveer hetzelfde ritme.
ik heb hem al open geschroefd, en in een van de stroomdraadjes van mijn middeltoonspeaker zat een scheurtje ( je kon het koper zien). deze heb ik dichtgeplakt maar het is nog steeds niet gestopt wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Dat tikken komt zeker van uw versterking want een luidspreker kan van zichzelf geen geluid opwekken.
U kan dit het best testen door aan uw versterker de aansluiting tss links en rechts te wisselen.

Waar zit dat scheurtje, in de toevoerdraad naar de luidspreker of van de aansluiting op de luidspreker naar de spoel ? Als er geen onderbreking is of dat koper nergens raakt kan dit kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is hoogst waarschijnlijk een probleem in de voeding van de versterker. Zoals gezegd is het onwaarschijnlijk dat een box zelf geluiden maakt tenzij er een versterker in de box zit zoals bij subwoofers vaak het geval is.