Dit antwoord ligt van mij natuurlijk wel een beetje voor de hand, en ik weet niet of je een mannetje of een vrouwtje bent, (maar eigenlijk maakt dat ook niet uit) : ga haken !
Ik heb het mezelf geleerd toen ik tijdens mijn eerste zwangerschap 9 weken plat moest, van lezen wam eigenlijk weinig (ja, tijdschriftjes enzo), breien lukt niet in bed, teevee kijken ben je ook een keer zat als er niks op is, (dvd hadden ze niet in het ziekenhuis, en laptops had ook nog bijna niemand in 1995) en daar lig je dan, ook nog eens ver van huis.
Ik ben gaan haken uit verveling. Eerst moest ik het natuurlijk leren, maar haken is bloedsimpel dus een week later had ik mijn eerste plaid. Daarna een hele klos van vijf kilo vissersgaren opgehaakt aan spreien en kleedjes, en een complete babygarderobe maatje babyborn
En het is een 'liefde voor het leven'geworden. Ik ben er nooit meer mee gestopt, al haak ik pas de laatste jaren echt leuke dingen ; knuffels, speelgoed, gebruiksvoorwerpen, kadootjes, 'kunstwerken' nahaken (ook heel leuk ; in het plaatje 1 van mijn favorieten, de Venus van Willendorf (wij noemen haar de Venus van Kilo of Leentje van Willedorf ;-) ). Sinds Internet is de hoeveelheid patronen en inspiratie eindeloos, en je kunt voor een paar euro al beginnen. Wibra heeft nu haaknaalden en prima wol, is het niks voor je, heeft het ook bijna niks gekost. Maar geloof me, het gaat nooit vervelen ; je ontdekt steeds weer iets nieuws.