Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heb je allemaal voor spullen nodig voor in je eigen studio?

Zoals computer, mic, fl studio, keyboard ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
773

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De belangrijkste dingen lijken mij een computer (die snel genoeg is om de binnenkomende informatie te verwerken), een mengtafel (eventueel een programma op de computer), een keyboard/synthesizer, (goede) studio speakers en software (op de computer) om het geluid op te kunnen slaan. Wanneer je zang wilt gebruiken, is een goede microfoon natuurlijk ook van belang.

Ik zie aan je beschrijving dat je FL Studio wilt gebruiken. Je wilt waarschijnlijk dus elektronische muziek maken (dance/house/hip-hop/dubstep/trance). Dan is een goed programma (voor op de computer) natuurlijk van groot belang. FL Studio is hier inderdaad een goed programma voor. Je kunt gemakkelijk een basis (qua drums) opzetten, en er dan andere geluiden aan toevoegen, als een melodie, bas en andere effecten.

Toegevoegd na 4 uur:
Je kunt, in verband met geluidsoverlast, ook een (studio) hoofdtelefoon gebruiken in plaats van speakers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk als eerste een geluidsdichte ruimte waarin jij je kunt
uitleven, en ongestoord je gang kunt gaan, zonder de buren (als je die hebt) op je nek te krijgen.
Een goed geïsoleerde ruimte houd het geluid van buiten
natuurlijk ook tegen. Daarnaast goede microfoons,
goede luidsprekers, enz,enz.
Ik denk dat je het zelf verder wel weet.
succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding