Kan iemand mij vertellen in welke STAD deze videoclip is opgenomen?

Ik heb het overal gezocht maar niet gevonden. Goeievraag is mijn enige hoop.

De link:

http://www.youtube.com/watch?v=fAcGxCXIM7Y&feature=channel_video_title

In het begin van de video zou je Moskou denken, maar als je verder kijkt zie je dat het een stad is in een Duitstalig-land. Maar welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet in Ankara, Turkije?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een Turks liedje met een Turkse zanger, maar de architectuur van de gebouwen in de stad lijkt niet bepaald Turks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik met je eens, de architectuur is anders.
Zag ook een russisch lijkende tekst op 1 van de winkels, maar dan zie je ook weer structures die je in Turkije vind.
En Moskou ligt niet aan een zee, hoewel het begin erg op Moskou lijkt.
Als ik zoek waar dit nummer is opgenomen, dan kom ik echter steeds weer uit op Ankara?
Ik zou zeggen, maak er een vakantie van, stap op het vliegtuig, op naar het betere weer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben elke zomer in mijn vaderland, dus dat komt wel goed over een paar maanden :) dankjewel voor je hulp.

Het beste antwoord

Dat is St. Petersburg in Rusland. Bij een andere versie van deze clip staat deze informatie:

"Sümer Ezgü'nün "Ege Toros Yörük Türkmen Türküleri" albümünde yer alan "Yağmur Yağar" isimli parçaya Rusya St. Peterburg'da çektiği klip."

Natuurlijk is daar al iets uit te halen, en als je google vertalen er op loslaat, dan komt er iets als "dat de clip geschoten is in St Petersburg".

Met behulp van onderstaande foto kunnen we het controleren. Dat is Palace Square, iets als Paleisplein of zo.

Als je de clip bekijkt op 1m57sec en 1m58sec, dan zijn er 4 zaken die overeenkomen:

1. Het patroon van het plein
2. De doorgang onder het paleis door (nog nèt te zien in de clip)
3. De donkere ramen aan weerskanten van de onderdoorgang.
4. De grijze horizontale lijn onder de 1e verdieping wordt onderbroken door een piepklein boogje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist door de architectuur dacht ik aan een Duitstalige stad, zoals Wenen, Zürich of München. Ik dacht dat Russische steden alleen bestonden uit grote appartementen en flats bestaande uit grijze kale beton, met melancholische depressieve burgers op straat, denkend aan de Sovjet-tijd. Daarom wou ik even niet geloven dat het wellicht een Russische stad zou kunnen zijn. Ik denk dat ik maar een bezoekje moet brengen aan Rusland, ik heb er blijkbaar een erg eentonige beeld over. Valt me wel op dat Midden-Europa en Oost-Europa dan wel erg op elkaar lijken. Dankjewel voor je waardevolle antwoord! +

Andere antwoorden (1)

Je zat bijna goed; het is opgenomen in Sint Petersburg in Rusland. Op 00:10 van de video zie je de 'Kerk van de Verlosser op het Bloed', wat kenmerkend is voor de stad.
Ook zie je het Paleisplein op 01:52.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt onterecht een min gekregen, een plus ter compensatie want je antwoord is goed. +