Kan iemand mij vertellen in welke STAD deze videoclip is opgenomen?

Ik heb het overal gezocht maar niet gevonden. Goeievraag is mijn enige hoop.

De link:

http://www.youtube.com/watch?v=fAcGxCXIM7Y&feature=channel_video_title

In het begin van de video zou je Moskou denken, maar als je verder kijkt zie je dat het een stad is in een Duitstalig-land. Maar welke?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is St. Petersburg in Rusland. Bij een andere versie van deze clip staat deze informatie: "Sümer Ezgü'nün "Ege Toros Yörük Türkmen Türküleri" albümünde yer alan "Yağmur Yağar" isimli parçaya Rusya St. Peterburg'da çektiği klip." Natuurlijk is daar al iets uit te halen, en als je google vertalen er op loslaat, dan komt er iets als "dat de clip geschoten is in St Petersburg". Met behulp van onderstaande foto kunnen we het controleren. Dat is Palace Square, iets als Paleisplein of zo. Als je de clip bekijkt op 1m57sec en 1m58sec, dan zijn er 4 zaken die overeenkomen: 1. Het patroon van het plein 2. De doorgang onder het paleis door (nog nèt te zien in de clip) 3. De donkere ramen aan weerskanten van de onderdoorgang. 4. De grijze horizontale lijn onder de 1e verdieping wordt onderbroken door een piepklein boogje.

Je zat bijna goed; het is opgenomen in Sint Petersburg in Rusland. Op 00:10 van de video zie je de 'Kerk van de Verlosser op het Bloed', wat kenmerkend is voor de stad. Ook zie je het Paleisplein op 01:52.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100