Kunnen ontwerpers van een "prive"app (iphone-appstore) de gegevens bekijken die ik erin stop. (Beschrijving)

Er zijn tegenwoordig apps waarin je belangrijke en prive gegevens kunt zetten. Ik heb net de app 'The Folder' gedownload. Om deze app te openen moet je een zelfgemaakt wachtwoord invullen en vervolgens kan je je eigen foto's en video's erin zetten. Anderen kunnen het dan niet openen en bekijken. Wat ik mij dus afvraag is of de ontwerper van deze app mijn gegevens (prive gegevens, foto's, video's enz.) kan bekijken. Apple heeft natuurlijk eisen en controleert de apps, maar ik weet het niet zeker. Het kan zijn dat ik deze vraag in de verkeerde categorie heb gezet, zo ja, mijn excuses hiervoor.Alvast bedankt,
Groetjes EC

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat zul je als leek nooit zeker weten, en bij elke update kan het weer anders zijn.
Het is onwaarschijnlijk dat ze een achterdeurtje ingebouwd hebben maar mogelijk is het. Dat is de reden waarom mensen die dat echt interesseert software gebruiken waarvan je de broncode [open source] kunt [laten] lezen. Voor normale gebruikers zal het altijd een gok zijn en blijven.
Dat geldt overigens ook voor jouw email, alles wat er op jouw computer staat en nog veel meer apparatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik de brenger ben van 'slecht' nieuws maar het is de waarheid... Levert geen plusjes op, maar hopelijk kun jij nu beter de risico's inschatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem, heb er genoeg aan, bedankt :)!