waarom kan ik bij een dvd die ik schermvullend wil kijken vaak een deel van de ondertitels niet zien?

Ik Kan ze wel zien maar dan moet Ik het scherm kleiner maken en dat wil ik niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Originele dvd

Het beste antwoord

Bij dvd's worden de subs met het beeld samen verweven en gezien het een ouderwets (en vrij domme gewoonte) is, om de subs onder het beeld (in de zwarte balk onderin) te plaatsen, zul je bij het inzoomen van het beeld, de subs kwijtraken. Modernere (b.v. blu rays) producties plaatsen de subs in het beeld zelf, waardoor je bij inzoomen de subs mooi keurig onderin blijft zien. Ook worden bij veel containers (zoals mkv bestanden) de subs als separate stream aangeleverd, waardoor deze altijd mooi onderin het beeld blijven, geheel onafhankelijk van hoe je het beeld manupuleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op eigenlijk elke afstandsbediening staat wel een knop waarmee je het scherm kan veranderen. Dus ik bedoel breder of smaller.