Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Rood licht heeft geen invloed op je ogen als ze gewent zijn aan "nachtzicht". Als er nu met een zaklantaarn wordt geschenen weerkaatst er rood licht. En dat rode licht veroorzaakt geen "speldenknopjes" van irissen bij degene die dat gereflecteerde licht in het oog krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, via je link kom ik weer hier terecht +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, er zal vast iets betrouwbaarders tussen staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het antwoord wel goed overigens, alleen de link kon wat nauwkeuriger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.proefjes.nl/proef.php?nummer=53&categorie=licht (testje uitbrijden met rood lampie!) En de 1ste link van de zoekopdracht: http://www.clearskies.nl/NL/waarnemen/tipstrucs.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht even dat ik in een 'darkroom' terecht kwam, maar het was gewoon mijn huiskamer.

Andere antwoorden (3)

Niet alleen in bioscopen, maar ook in veel theaters.
Het 'rode pluche' moet een chique en opgewekte sfeer geven.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Het geeft een gevoel van luxe en warmte, en heel in de verte iets van vergane glorie : pluche, fluweel, glitter en glamour. In ons puriteinse verleden wist iedereen hoe een bordeel met maitresses eruit zag, maar niemand kwam er natuurlijk ooit - een zweempje van het stoute zit ook in het rood. Vooral ook, omdat de bekendste concubines toneelspeelsters en danseressen waren. Tenminste : dat dwarrelt er in mijn koppie rond, als ik me met een gelukzalig gevoel van verwachting onderuit laat glijden, en wacht tot het donker wordt en begint waar ik voor kwam....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk antwoord +1
ik denk omdat het modern uitzicht straald. rood/zwart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding