Waarom is de laagste kaart in een pak kaarten een twee?

Ik was nieuwsgierig. Was dat vroeger ook al zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Omdat de Aas eigenlijk de 1 is, maar vaak een bijzondere status krijgt.

Toegevoegd na 39 seconden:
Daarom staat op de aas ook maar één kleuricoontje.

Toegevoegd na 1 minuut:
van de bron:
De aas begon als de kaart met nummer 1, maar werd later vervangen door de aas, wat van het Latijnse As komt, een Romeinse munteenheid. Tijdens de Franse Revolutie werd door de Revolutionaire leiding bepaald dat de aas voortaan de hoogste kaart zou zijn, om de macht van het volk te symboliseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (1)

De laagste kaart in het spel is niet de 2, maar de één, maar....die is tevens de hoogste in de meeste gevallen. De Aas heeft n.l 2 posities in het kaartspel, zowel de hoogste (die het meest voor komt) als wel de laagste.