Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Al het vuurwerk wat je in het buiteland koopt is in nl inlegaal

Toegevoegd na 4 minuten:
Vuurwerk is alleen maar niet iligaal in NL als je het bij goedgekuurde vuurwerk verkoper in NL koopt

Toegevoegd na 14 uur:
Maar in Duitsland zelf mag je het natuurlijk wel af steken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vuurwerk mag in nederland alleen gebruikt worden die gekocht zijn bij de daartoe aangewezen punten met de vergunningen (anders mogen ze het ook niet verkopen) en de bedrijven die er ook een vergunning voor hebben.
Dus eigenlijk mag je het niet afsteken in nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt per vuurwerkstuk. Je mag ook vuurwerk in België kopen als het maar aan de nederlandse eisen voldoet. Het leuke is dat die eisen nergens te vinden zijn voor particulieren en dat het nooit precies op de verpakking staat van een vuurwerkproduct.

Alles wat in NL word verkocht is in ieder geval legaal. Als je iets een duitsland of Belgie koopt waar op staat dat het aan de eisen van Nederland voldoet mag je het kopen.

Ik kan uit ervaring spreken aangezien ik ben opgepakt met illegaal vuurwerk. De officier heeft het mij allemaal uitgelegd :p.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is legaal tot je het Nederland invoert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord heb je nou niet bepaald veel aan...
in duitsland is dit vuurwerk niet illegaal.

maar als je het naar nederland brengt dan wel, het is namelijk niet gekeurd door de staat.
ieder land heeft zo zijn eigen eisen en verplichtingen gesteld aan het vuurwerk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Legt eraan bijvoorbeeld rotjes daar met de maximale gram kruit wat in Nederland maar waar meer kruit in zit dan in nederland mag dat is wel illegaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vuurwerk uit duitsland is legaal in nederland als er een
nederlandse gebruiksaanwijzing bij zit
vuurwerk uit belgie zou ik niet doen want daar zit flash powder in wat sneller brand als gewoon kruit
De regels in duitsland zijn zelfs strenger als in nederland
hier mag je bijv. een cake van max 500 gram hebben en daar maar 200 . Het is daar wel toegestaan om door te lonten .
Maar als iemand naar duitsland gaat voor vuurwerk ga dan gewoon naar de aldi of lidl daar heb je erg mooie pijlen voor zeer weinig geld
mvg. joey
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing