http://en.wikipedia.org/wiki/Footbridge#Catwalk

op de catwalk wiki word hier naar verwezen als herkomst van de term:

"The term probably derived from catwalks [3] that connect adjacent buildings"

Toegevoegd na 2 minuten:
Planken die op gebouwen in aanbouw worden geplaats om te kunnen lopen langs en door het gebouw onder constructie heten dus ook catwalks.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik denk trouwens dat deze planken catwalks genoemd worden omdat je goed moet kunnen manouvreren en je evenwicht bewaren: iets wat katten goed kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien wel omdat men doorgaans alleen maar denkt aan vrouwelijke modellen of dat dit zelfs in eerste instantie zo was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit een kat over het randje van een dakgoot zien lopen?
Zo lopen de vrouwen over de catwalk ook.

Toegevoegd na 9 minuten:
Die hebben ook een katte loopje.