Wat is een leuk bordspel voor 2 personen?

Ik zoek een leuk uitdagend spel voor 2 personen.

Weet jij het antwoord?

/2500

schaken blijft altijd spannend!

Ik vind een potje dammen nog steeds leuk.

Mens-erger-je-niet! (ik vind er niks aan, maar smaken verschillen) Wat een leuk spel is hangt van diverse dingen af. Leeftijd bijvoorbeeld. Met een kind zijn kinderspelletjes toch echt wel leuk. Met bejaarden is Rummikub vaak favoriet (waarom moet 't per se een bordspel zijn?)

Inmiddels is er Risk voor 2 personen.. Stratego is leuk.. Mastermind ook..

dokter Bibber............(niet lachen moet je maar een leeftijd vermelden)

Go is het spannendst en het moeilijkst...

Barricade. Scrabble. Rummicub.

Wat en ouwe koek allemaal...:lol: Eén van de leukste spellen van de laatste jaren die je uitstekend met zijn tweeën (maar ook met meer( kunt spelen, is Carcassonne. En het kaartspel van Catan. Maar de klassiekers blijven natuurlijk ook leuk. Mijn persoonlijk favoriet is overigens Skip-bo ; een eenvoudig te leren maar lastig heel goed in te worden kaartspel voor twee, dat je echt uren en urenlang kunt spelen zonder dat het teveel aandacht vraagt (je kunt dus gewoon lekker blijven kletsen), maar ondertussen blijft het gewoon leuk. Toegevoegd na 1 minuut: Ow.....je vroeg specifiek om bordspellen ; dan moet ik het antwoord een beetje schuldig blijven ; kom nog steeds niet verder dan Scrabble, de rest is voor minimaal 3.

Monopolie vond ik vroeger altijd leuk!

Backgammon

Hier heb je er een paar: Machiavelli, Grolsch Master Game, Kahuna, Lost Cities, Puerto Rico, Kolonisten van Catan, Carcassonne de Stad, Carcassonne.

Scrabble staat voor mij met top op één, doe ik iedere week De beer is los Kolonisten kaartspel Macchiavelli

Jenga Is uitdagend Blijft spannend.! Toegevoegd na 2 minuten: Alleen this geen bord spel sorry. Maar wel een optie voor 2 personen..

ik vindt go wel leuk, maar ook schaken

Doen, durf of de waarheid. Toegevoegd na 38 seconden: geen bordspel maar toch haha

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100