Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet je een goede administratie op?

Ik wil op kleine schaal gaan freelanen dj en wil graag zo goed mogelijk beslagen ten ijs komen. Hoe zet ik een goede administratie op?Alvast dank voor jullie tips!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

1 bewaar al je bonnetjes en hou goed bij wat je inkomsten en uitgaven zijn in een excelsheet
2 koop een map met meerdere tabbladen en bewaar al je bonnetje hierin
3 maak aan het eind van elke maand de balans op
4 google erop los wat je allemaal kunt declareren
5 verberg niets en geef alles aan de belasting (eerlijkheid duurt het langst)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede administratie geeft niet alleen inzicht voor jezelf (wie heeft er wel of niet betaald, maak ik winst?), maar de Belastingdienst stelt ook eisen.

Open een zakelijke rekening. Hierdoor houdt je je zakelijke uitgaven gescheiden van je prive uitgaven.

Regel met de Belastingdienst een btw nummer en een verklaring Arbeidsrelatie.

Zet een urenadministratie op. Vul aan het eind van elke dag in hoeveel uur je besteed hebt aan welke bedrijfsactivteiten (excel?)

Bewaar bonnetjes, facturen ed in Ordner met mapjes (showtassen) waarbij je een schifting maakt van alle inkomende en uitgaande documenten. Bewaar alle contracten en vergelijkbare documenten met opdrachtgevers apart. Archiveer alles op datum en op onderwerp. Gebruik lege velletjes of tabbladen om onderwerpen van elkaar te scheiden.

Loop 1 keer per twee weken door je ordners heen, zodat je controle houdt over wat er leeft in je administratie. Zonodig maak je een apart overzicht van to do.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing