Wat zijn de kenmerken van de muziekstijl r&b (rap&beat)?

Ik bedoel dus niet rythm & blues

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Hip hop dus, dat de 4 de maat vaak een variatie is van de drumpartij in de eerste 3. Of om 2/2 is, wisselt en dan 2/6 of 2/8 wordt.

Dat rijmwoorden (punchlines) zijn versterkt met ad-libs, dat betekent dat ze extra in-gezongen worden, om de rijm goed aan te duiden.

De kick en snare zijn vrijwel altijd goed hoorbaar. Dit geeft de rhytme aan, het spat er zelfs vaak tussenuit (met een koptelefoon is dit goed hoorbaar)

Alles is vaak gecompressed dit is vrijwel standaard in de masteringsprocedure, waardoor er dus weinig dynamiek in zit. In tegenstelling tot klassieke muziek.

Het gebruik maken van samples komt het meeste voor in hip hop, dit kan allerlei samples zijn.

Voor de rest instrumentaal gesproken nogal eentonig, met gem. tussen de 30- 60 seconden een break. (Looping)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Goed antwoord hierboven.
Aanvulling: De nummers hebben vaak ook 92bpm. Dat is het aantal beats per minuut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goede aanvulling ook