waarom mogen er geen NAAKTE meisjes in spellen komen?

Iemand zei laatst dat het strafbaar was om poedelnaakte vrouwen in games te zetten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als animatie mag het, ongeacht leeftijd (volgens mij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me stug, beide bovenstaande beweringen. Ook als animatie zal sex een 16+ of 18+ rating krijgen en zelfs als er echt filmbeeld in zal zitten zal het gewoon mogen en ook gewoon de hoogste leefttijdsrating krijgen. http://en.wikipedia.org/wiki/Leisure_Suit_Larry:_Magna_Cum_Laude PEGI 18+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mogen naakte mannen dan wel???

Het beste antwoord

Omdat elk spel een leeftijdgradatie heeft, als er naakt in zit krijg je gelijk de gradatie 18+, dan verkoop je veel minder spelen.

Systemen voor leeftijdsclassificatie zorgen ervoor dat amusementsproducten als films, video's, dvd's en computerspellen op grond van hun inhoud een duidelijke leeftijdsaanduiding krijgen. Leeftijdsclassificaties zijn een richtsnoer voor de consument (met name de ouders) om hen te helpen bij de beslissing een bepaald product al dan niet aan te schaffen.

Miljoenen spelers in heel Europa beleven tegenwoordig veel plezier aan computer en videospellen. In het Verenigd Koninkrijk omschrijft 37% van de bevolking tussen de 16 en 49 jaar zichzelf als “active gamer” (gedefinieerd als iemand die momenteel spellen speelt op een console, een handheld of een pc). Ter vergelijking: in Spanje en Finland valt 28% van de bevolking tussen de 16 en 49 jaar onder de definitie van een “active gamer” [Nielsen Report 2008]. Hoewel de meeste spellen (49%) geschikt zijn voor spelers van alle leeftijden, zijn er vele slechts geschikt voor oudere kinderen en jonge tieners. Er zijn ook enkele spellen (4%) die uitsluitend voor volwassenen (boven de 18) zijn bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Werkelijk onzin. De meeste spellen zijn gemaakt voor jongeren, dat is een reden dat er geen naakt in voor komt, maar er zijn ook spellen die dat niet zijn. Zelfs pornografische spellen, naakt in games ligt aan de doelgroep en/of functionaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herinner me wel wat tetten in spellen:
Mafia2
Godfather2
God of War

Haha, voor de rest weet ik eigenlijk niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn naakte pixels :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke spellen bevatten geen pixels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tetten??? Hahaha, zo heb ik ze nog nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@goodfellah - mmm, yahtzee? Tetten zo heten ze bij ons ook hoor :)