Is het mogelijk bij powerpoint om instellen dat het programma reageert op bijvoorbeeld een toets?

Ik bedoel met deze vraag het volgende: Is het mogelijk bij powerpoint, als je bijvoorbeeld een quiz wilt maken, dat je instelt dat het programma bijvoorbeeld bij het pijltje omhoog, 'antwoord goed' zegt en bij bijvoorbeeld pijltje naar beneden 'antwoord fout'. Je maakt dus een aantal dia's. Bijvoorbeeld dia 1, dia 2, dia 3 en dia 4. Ik wil dus dat er het volgende gebeurt. Als je (bijvoorbeeld) op pijltje omhoog drukt gaat de presentatie naar dia 1. Druk je op pijltje rechts gaat de presentatie naar dia 2. Pijltje onder naar dia 3 en pijltje links dia 4. Ik wil vragen of iemand weet of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja dat is mogelijk, maar te ingewikkeld om hier uit te leggen. Kijk eens in de biep dar zijn boeken genoeg om uit te leggen hoe dit moet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, maar kunt u niet een paar tips geven in welke richting ik moet zoeken. Ik ben best handig met powerpoint misschien kom ik er dan zelf wel aardig uit!
Ik denk dat het moet zoeken onder eigenschappen voor PowerPoint. En dat zit onder de officeknop linksboven in je scherm als je ppt open hebt staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan door bij (in jouw voorbeeld) het pijltje omhoog een actie definieren. Hoe definieer een actie: Ga naar insert (of invoegen in NL versie) en dan action (of aktie in NL. versie)

De actie moet dan zijn "hyperlink to" (of"ga naar dia..." in NL. versie) De dia met de trekst die je dan wil tonen.

Stuur maar een persoonlijk berichtje als je meer wilt weten.