wat zijn effectieven zangoefeningen?

ik speel gitaar en een beetje piano maar wil er ook bij kunnen zingen
ik heb rond gezocht naar oefeningen maar snapte er niks van!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op youtube is veel te vinden maar de toonladders zingen is een heel goede. begin bij de laagste toon die je aankunt zonder te forceren, adem vanuit je buik/middenrif en maak de toonladder heen en terug in een adem. Hou je adem over hou de laatste toon dan vol, zoalng je kunt, maar niet forceren.
Nu een toon hoger, en doe weer het zelfde. tot de hoogste toon de toon heeft gehaald die je nog net kunt halen zonder te forceren. En dan weer terug. Zo moet ik het even in woorden uitleggen. Ik kan het je via een geluidsfragment voordoen. Hier is dat wat lastig uitleggen zo. Je traint hiermee het bereik van de noten die je kunt halen en je ademsteun, o.a. Liedje Confusion van The Gathering, met je eigen stem mee zingen oefent ook ene lange adem, Of like a bridge over troubled water.
Je kent vast wel andere liedjes die zeer lange zinnen hebben. Forceer nooit een uitterste ademhaling, tot je niks meer over hebt en je naar adem moet happen. Zing geen noten die je niet aankunt, Hiermee forceer je je stembanden, en dat belemmert veelvuldig kunne zingen. Ook het heel snel ademhalen tussen twee regels door is funest. Train je ademsteun zo dat je die twee regels aan een stuk kunt zingen...