Hoe komt het dat je soms kippenvel krijgt van muziek?

Ook al ken ik het nummer of de zanger/band niet als ik een nummer goed vind of ik luister live muziek waar ik bij was kan ik kippenvel over mijn hele lijf krijgen, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In geluid zitten bepaalde frequenties waar ons lichaam gevoelig voor is. Denk aan de 22 hertz geluidsgrens die mensen kotsmisselijk kan maken of de 22.000 hertz grens die mensen flinke hoofdpijnen kan bezorgen tot flauwvallen toe. Stroom is om te berekenen in frequenties die binnen de 22 en 22.000 hertz liggen. Ons lichaam loopt ook op stroom. Als 1 van deze frequenties binnen deze grenzen in de muziek voorkomt die je hoort dan kan je daardoor kippevel krijgen. De receptoren onder de haren worden geactiveerd. Je kan dus kippevel krijgen van muziek omdat je geemotioneerd raakt en je kan kippevel krijgen omdat je lichaam fungeert als resonator.

.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is omdat muziek je onbewust zo kan raken dat het je kippenvel geeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kippenvel is het fenomeen waarbij de haren op de huid rechtop gaan staan. Dit effect treedt op wanneer je koude voelt of bepaalde emoties ervaart. Je kunt het krijgen bij het horen van een mooi liedje of juist bij iets heel schrikwekkends.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn hier nog onder zoeken naar aan doen waarom men kippenvel krijgt van muziek.
Ik denk zelf dat soms een gevoelig snaar in je raakt .