Weet iemand hoe je kan zien/weten hoe vaak je een akkoord moet spelen?

Sinds begin dit jaar ben ik op mezelf via boeken e.d. begonnen met de akkoorden van gitaar te leren. Deze gaan nu goed en zou willen beginnen met liedjes te spelen. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe je kan zien/weten hoe vaak je elk akkoord moet spelen. Kan iemand me helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daarvoor heb je muzikaal gevoel nodig, je kunt een akkoord één of meerdere keren per maat aanslaan, liefst in het ritme van de melodie. Je moet aanvoelen of horen wanneer je het volgende akkoord moet gaan spelen.

Je kunt het vinden op YouTube in een tutorial, het horen door het liedje vaak te luisteren en proberen mee te spelen of mijn favoriete manier: Guitar Pro, dan kun je via www.911tabs.com bestandjes downloaden en dan krijg je de tabs en noten, kun je precies zien hoe vaak je het moet spelen en als je op spatie drukt hoor je hoe het moet klinken.

Als je blad muziek hebt waar de akkoorden boven staan weet je precies hoeveel akkoorden je moet spelen. Heb je dit niet dan moet je dat inderdaad aan voelen.

Een akkoorden schema, (vooral in de Blues, rock n roll en Country) bestaat vaak uit 3 akkoorden. Als je een nummer in C staat, dan neem je de C toonladder. De eerste toon is de C, dan neem je de 4de en de 5de vanuit C gezien. Dus: C - d - e - F -G. De F en G zijn dus de 4de en 5de. Dan heb je al 3 akkoorden waarmee een nummer kunt spelen. Met een C - F - G dus. Staat hij in A, dan doe je hetzelfde vanuit de A. En de rest zoek je maar uit haha. Ik lees ook geen noot....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100