ik heb nog 3 week vakantie. ik zit in havo en ga naar de 2de klas. boeken enz. heb ik niet meer waar kan ik lesmateriaal vinden voor de 2de klas ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Net als in je eerste jaar kun je straks bij het begin van het schooljaar op je school de boeken voor het volgende schooljaar ophalen, dat herhaalt zich elk jaar. Je krijgt waarschijnlijk binnenkort een brief thuis van je school waar en wanneer je je boeken op kunt halen. Dan leen je ze van de school, moet je ze aan t einde van het jaar weer inleveren.... Toegevoegd na 2 minuten: Vaak moet je (of je ouders) een bijdrage betalen voor deze boekenleen. Aan het eind van het jaar lever je de boeken weer in, en als je dan zuinig bent geweest op je boeken is het goed, als je schade hebt moet je dan meestal een boete betalen. Het beste is om je boeken nadat je ze hebt opgehaald te kaften, zodat de kans op schade kleiner is.

Je bedoelt misschien, waar kan ik op internet lesmateriaal vinden voor klas twee om een beetje erin te komen. Dat is moeilijk aan te geven. Een beetje hulp kan ik je geven. Vanuit klas 1 weet je wellicht nog welke boeken je gebruikt. Als je de titel van een boek op Google intypt kun je kijken welk boek ze in klas 2 gebruiken en misschien iets van de inhoud. Dan kun je op wikipedia daar wel iets over vinden. Maar vakken die je voor het eerst krijgt, daar weet je niet van welk boek er wordt gebruikt. En die zijn nou net het spannendst. Dat kun je misschien aan een leerling vragen die wat ouder is als jij. Of mail het de mentor die je krijgt. De meeste leraren zijn al aan het warmdraaien voor het nieuwe cursusjaar.

Ik heb mijn boeken moeten bestellen bij van dijk.nl misschien is dat wat?

kijk eens op de site van je school, daar moet die informatie op staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100