Waarom moeten Duitsters alles Duits maken?

Als er dan een Engelsman of zo praat op tv hoor je een Duitser er doorheen praten, films worden Duits gemaakt, kunnen ze nou echt geen Engels leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat ik hieruit op kan maken is dat Duitsers dus heel erg trots op hun taal zijn:

Men begrijpt heel goed hoe en waarom nasynchronisatie nog steeds in de kraam van nationalistische en chauvinistische dictaturen te pas komt. De culturele pantserwagen van de taal neemt– in het imaginaire onderbewustzijn van de kijker van de nagesynchroniseerde film – bezit van de hele extranationale ruimte, waarin iedereen hem zonder enige vorm van verzet toelaat. Het waanidee van de nationalistische almacht triomfeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Frans is net zo, omdat die landen zo groot zijn met zo een grote bevolking zijn ze niet afhankelijk van andere talen, ze vertalen gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duisters zijn er te belazerd voor, aldus het antwoord van mijn vriend, die is Duits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er bij duitsers en ook fransen een veel groter gevoel van patriotisme heerst. Alhoewel het bij de fransen ook wel een beetje een geschiedenis kwestie is aangezien ze vroeger veel oorlog hebben gehad met de engelsen. En vandaag de dag zijn het nog niet de beste vrienden.