Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je gevoel uiten in muziek, zingen, hoe stimuleer je dat je dat toch gaat durven? En dan gaat het ook om improvisatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat niet durft,waarom wil je dat dan stimuleren?
Zou je dan niet beter iets anders proberen?
Bijv.een krachtsport of toneel.
Of gewoon dansen ofzo.
Je hebt ook een bepaalde dansvorm waar je emoties bij uitbeeld,ik weet niet meer hoe het heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor jezelf of voor publiek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben ik alleen dan gaat mijn hifi wel open :P maar voor publiek moeilijk speciaal voor een persoon, als het om onbekend werk gaat of als ik wat moet improvieren. Een bekend nummer een cover of zo kan ik voor een vol theater zingen als het moet, das het gekke, en dan ga ik ook helemaal los. maar voor één persoon iets nieuws zingen, notabene dan nog iemand met wie ik heel close ben, dat wil dan weer niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laurena voor mij is het persoonlijk belangrijk dat ik me meer durf te uiten met zingen. Zingen is mijn lust en mijn levenb en ik wil dat op alle mogelijke manieren kunnen. Ik wil elke blokkade uit de weg hebben, dus dat gaat ook gebeuren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yeah, that's the spirit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amen u.u

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als het om zingen gaat, weet ik dat niet, maar ik speel zelf wel gitaar. Ik kan pas echt goed mijn gevoel uiten met mijn gitaar, sinds ik veel toonladders ken. Hierdoor weet ik wat ik kan verwachten qua tonen en hoe je bijvoorbeeld in de mineur of majeur stemming blijft. Als je dat door krijgt, krijg je een soort van zelfverzekerdheid: je weet wat je gevoel is en welke toonladder daarbij 'past', dan kan het eigenlijk niet meer fout gaan. Dat hielp mij enorm, ik wist wat ik kon doen, waardoor ik ook wist wat ik ermee wilde doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krekatos, mooie reactie, ik speel ook gitaar sinds een halfjaar, waar ik mijn leven lang al zing. Welke kneepjes adviseer jij mij om daar verder mee te komen? Als beginner met "opstartproblemen" Ik ken één toonlader en de basis akkoorden. Het stagneert nu op de barré's ook weet ik niet goed wanneer je in majeur of mineur stemming blijft. kun je me daar wat meer over vertellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik een nogal lange uitleg heb geschreven hier en je maar maximaal 2.500 tekens mag, heb ik het in een bericht naar je toegestuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom het wel tegen, dank je

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet hoe je zang niveau is, maar oefen regelmatig met zingen. Probeer te zingen voor mensen, zodat je gewend raakt DAT je voor anderen zingt. Hierdoor groeit je zelfvertrouwen en durf je misschien meer je gevoel te laten zien. Kijk goed naar tekst van het liedje en probeer je daarin te verplaatsen. Ik vind zelf naar musical liedjes luisteren een goede methode.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen hebben sowieso wel kritiek of je het nou goed doet of niet. Het allerbelangrijkste is als je iets heel graag wilt je er gewoon voor moet gaan. No matter what people say. In het begin zal het best allemaal wel wennen en eng zijn maar toch moet je het gewoon doen. Vertrouw in/op jezelf. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je uiten in muziek/zingen is (een deel van) jezelf geven, zeker op een podium, en helemaal als je iets zingt met een tekst van jezelf of als je improviseert.
Niet durven/bang zijn betekent, dat je niet zeker bent/twijfelt aan jezelf en dat ontstaat vaak al in de vroege jeugd. Meestal ben je veel te vaak afgekeurd en/of heb je geen positieve bevestiging gehad van jouw Zijn met als gevolg:
- onzekerheid,
- te hoge eisen stellen aan jezelf (perfectionisme),
- je voelt je een mislukking als je een "fout" maakt (faalangst)
- steeds bevestiging zoeken bij anderen,
- jezelf vergelijken met anderen, die natuuuuurlijk veeeeeeeel beter zijn.

Je kunt proberen zeker(der) van jezelf worden door:

- te achterhalen waaróm je niet durft/onzeker bent: schrijf alles op wat je daarover kunt bedenken en ga na, of wat je hebt geschreven eigenlijk wel klopt/logisch is.
- opschrijven waar je goed in bent en waar dit uit blijkt. Wedden, dat je meer kunt/doet dan je denkt! Bekijk deze lijst vaak en vul hem aan met je kleine en grote successen.
- stoppen met te bedenken wat een ander wel of niet van je vindt. Je kunt, net zomin als wie dan ook in de wereld, gedachten lezen ;-))
- geen waarde te hechten aan wat anderen, die niet belangrijk voor jou zijn, tegen je zeggen. Vraag je af of het logisch/helpend is voor jou en zo nee, bedenk dan: het is hun probleem dat ze zo doen en niet jouw probleem.
- zie "kritiek" als opbouwend: iets waar je aan kunt werken. Voel jij je door iemand afgekeurd: zèg dat op een vriendelijke manier en leg uit, wat dat met je doet.
- op je houding te letten. Loop rechtop, koppie op, schouders ontspannen, assertief en draag kleding waarin jij je lekker voelt.
- het "gewoon" te gaan doen, in (baby-)stapjes, stel doelen die haalbaar zijn.

En als je dit alles helemaal perfect en tot in de puntjes beheerst meid, dan loop je zelfverzekerd en tot je tanden bewapend dat podium op, laat je zien met wie ze te doen hebben en zing je "your heart out"!!!!!!!!!!!!!

En dát is, wat ik je toewens!!!!!!!!!!!

Toegevoegd na 26 seconden:
Sorry voor de lange tekst!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
<3, thnx for making me cry...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kwam uit je tenen he? lange tekst? ik wil hier wel een heel boek van lezen hoor van die peptalk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wou je niet laten cryen....
Peptalk?????? Keihard werken zal je bedoelen ;-)
Thanx girly!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uh: keihard werken voor jou bedoel ik dus hè #proest#
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grmpf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahaha
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing