Probeer voor jezelf te bedenken waarom je elke keer weer die keuze maakt om DOOR te blijven gamen. GAmen is namelijk geen verslavende stof an sich, maar typisch een gevalletje 'ik vind het zo leuk / lekker' dat mensen er tegen beter weten in voor blijven kiezen het te doen.
De knop omdraaien is wellicht makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar komt het WEL op neer. En mischien moet je het drastischer aanpakken en gewoon een hele tijd niet achter de computer / gameboy / console gaan zitten. Dan neemt na een dag of wat (vaak heel snel al) de 'lust' ook af, vooral als je andere aantrekkelijke dingen hebt / vind om te doen. Een leven ofzo.
Ik herken het zelf en ben er ook erg gevoelig voor, en ik moet echt af en toe zelf aan de noodrem trekken en zeggen : nu even (een paar dagen) niet. Altijd verrast het me dan weer hoe ik de dagen ervoor zo idioot veel tijd heb kunnen verdoen met die achterlijke spelletjes, terwijl er veel meer leuke dingen te doen zijn, en het ook veel (meer) voldoening geeft, 'vervelende' dingen die moesten gebeuren te hebben gedaan.
Dat is dus het beste en makkelijkste wat je kunt doen (als minderen en spelen met een eierwekker erbij niet helpt): ding uitzetten, niet meer aankomen en andere bezigheden zoeken. Zo ingewikkeld kan dat niet zijn. Het gaat elk moment opnieuw om de keuzes die JIJ maakt, niet het spel, en zeker niet iemand anders.