weet iemand hoe ik makkelijk van mijn gameverslaving af kom.

het lukt me altijd moeilijk om te stoppen of om het te minderen. weet iemand daar iets tegen.
Geen cursus of therapie alstublieft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Doe eerst een week met slechts 6 dagen op je gameconsole. Voor een uurtje ongeveer. Lukt dat een beetje? Verminder de tijd dan. Lukt het heel goed? Verminder de dag doen. (5 dagen, een uurtje). Als het helemaal niét lukt, verminder dan telkens een kwartiertje. Zit je aan 1 dag een uurtje? Probeer dan een hele week zonder. Als je je doodverveelt en je het echt niet kunt laten, ga dan maar voor 30 minuutjes. Of je beseft dat je ook leuke dingen kunt doen, en dan ga je niet meer zo vaak achter de gameconsole.
Hopelijk werkt het en hopelijk geraak je van je gameverslaving af! XXX
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed

Andere antwoorden (3)

Je moet iets anders doen wat je van het gamen afhoud. Zoek bijvoorbeeld een nieuwe sport die je echt leuk vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek andere hobby's of hou jezelf druk met andere dingen, dan merk je dat je minder gaat gamen omdat je minder tijd ervoor hebt..

Helpt bij mij altijd. Want ik wil echt niet verslaafd raken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer voor jezelf te bedenken waarom je elke keer weer die keuze maakt om DOOR te blijven gamen. GAmen is namelijk geen verslavende stof an sich, maar typisch een gevalletje 'ik vind het zo leuk / lekker' dat mensen er tegen beter weten in voor blijven kiezen het te doen.

De knop omdraaien is wellicht makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar komt het WEL op neer. En mischien moet je het drastischer aanpakken en gewoon een hele tijd niet achter de computer / gameboy / console gaan zitten. Dan neemt na een dag of wat (vaak heel snel al) de 'lust' ook af, vooral als je andere aantrekkelijke dingen hebt / vind om te doen. Een leven ofzo.

Ik herken het zelf en ben er ook erg gevoelig voor, en ik moet echt af en toe zelf aan de noodrem trekken en zeggen : nu even (een paar dagen) niet. Altijd verrast het me dan weer hoe ik de dagen ervoor zo idioot veel tijd heb kunnen verdoen met die achterlijke spelletjes, terwijl er veel meer leuke dingen te doen zijn, en het ook veel (meer) voldoening geeft, 'vervelende' dingen die moesten gebeuren te hebben gedaan.

Dat is dus het beste en makkelijkste wat je kunt doen (als minderen en spelen met een eierwekker erbij niet helpt): ding uitzetten, niet meer aankomen en andere bezigheden zoeken. Zo ingewikkeld kan dat niet zijn. Het gaat elk moment opnieuw om de keuzes die JIJ maakt, niet het spel, en zeker niet iemand anders.