Ik zoek het boek Call of Cthulhu, maar dan de nederlandse versie.

Het boek Call of Cthulhu door H. P. Lovecraft geschreven, maar dan naar het Nederlands vertaald. Is dit boek überhaupt wel vertaald?? In het Nederlands zou dit boek "De roep van Cthulhu" heten.

Onlineh beb ik het dus nog niet kunnen aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het niet vertaald, er is sowieso weinig werk van Lovecraft vertaald. Call of Cthulhu is trouwens een novelle, geen volledig 'boek'. Het is in 1928 voor 't eerst gepubliceerd in 'Weird tales' dus het zal waarschijnlijk ook niet in een van de twee 'fantastische verhalen'-bundels van Lovecraft staan, want die gaan maar tot 1927.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The Call of Ktulu van Metallica. Hells yeah ^^

Antwoorden (3)

Het is ooit verschenen bij bruna onder de titel de roep van Cthulhu, maar heb het nergens in Ned. vertaling kunnen ontdekken bij de 2ehands aanbieders . Wel 1 bij bol.Com, maar die is in het Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kon het betreffende boek helaas ook niet voor je vinden maar op boekwinkeltjes.nl word er 2e hands wel een Prisma pocket aangeboden: De Cthulhu mythologie (verhalen) uitgeverij Bruna 1974 €3 Misschien interessant voor je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het volgende gevonden.
De titel zou zijn; De lokroep van Cthulhu.
En het verhaal zou met andere verhalen gebundeld zijn in het boek met de titel Het gefluister in de duisternis zie verhaal 3.
Ik vond dit bij www.boekenplank.nl via auteur onder de naam Lovecraft.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dacht dat het vertaald is door Pierre Dekeyser.

Toegevoegd na 10 minuten:
Zie ook bij www.literatuurplein.nl