Wat is de aller aller aller grootste dierentuin van Nederland??

Hoi lieverds,

Mijn vriend wil ik een dagje mee uit nemen, en nu wil hij graag naar een hele grote, leuke, spectaculaire dierentuin.
Weet iemand wat de grootste dierentuin van Nederland is?

Of anders: de aller leukste dierentuin van Nederland?

Alvast bedankt!

xoxoxoxox

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.6K

Het beste antwoord

De grootste dierentuin van Nederland is in oppervlakte:

De Beekse Bergen.

De safari toer wat je zelf kunt doen met je auto, of de bus en de wandeling zelf door het park inclusief de vogelshow is voor mij een absolute topper.

p.s. Zo werd ons dak van de wagen, erg leuk met transparant dak, gewassen door een giraffe tong..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De leukste, en waarschijnlijk grootste dierentuin is Burgers'zoo. Het leuke is hier dat je complete ecosystemen nagebouwd hebt; Zo is er een groot regenwoud, een woestijn en een oceaan. Erg leuk, ook voor volewassenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
in arhnem overigens

http://www.burgerszoo.eu/?ce=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Artis is volgens mij de grootste.. De leukste zou ik zeggen Ouwehands Dierenpark in Rhenen, maar wil je iets echt bijzonders moet je naar safaripark Beekse Bergen gaan! Echt een prachtig, dier-vriendelijk, leuk park met van alles te beleven!! Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap de minnaars niet, van mij krijg je een plus.
Utrecht
12 jaar geleden
Geen plus of min van mij, maar ik ben het niet met je antwoord eens. Artis is (door de ligging midden in de stad) vrij klein als dierentuin, Ouwehands is erg beperkt in het aantal dierensoorten en gedeeltelijk nog met oude kleine huisvesting (hokken). Ouwehands of Noorder Dierenpark Emmen zou ik aanbevelen.
Wij gaan regelmatig naar verschillende dierentuinen omdat we het leuk vinden steeds een andere te zien. De dierentuin in Amersfoort is er bij ons als leukst uitgekomen! Mooi opgezet en bijna alle dieren op ooghoogte (niet in een kuil voor je maar alleen met glas ertussen, ook leeuwen en beren bijvoorbeeld, ze gaan voor je staan en dan zie je pas echt wat voor een overweldigende dieren het zijn!) echt een aanrader!
Ik kom zelf ook uit arnhem maar burgers zoo vind ik TE ruim opgezet wat soms erg saai kan zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt Blijdorp nog.. Deze zit in Rotterdam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zie je een overzicht van de belangrijkste dierentuinen in Nederland.

http://www.dagjeweg.nl/dierentuinen/2

http://eropuit.blog.nl/musea-themaparken/2008/03/22/dierentuinen-in-nederland

Wat de allerleukste is, is niet te zeggen.
Deze is leuk:
http://www.ouwehand.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht ook burgers zoo maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenpark Emmen!
Is ook enorm uitgebreid met een leuk pinguinland.