"Bij de opening was GelreDome één van de modernste stadions ter wereld waarbij het van begin af aan de bedoeling was om evenementen en concerten te huisvesten. Elementen die hier een belangrijke rol in speelden waren het schuifdak, het verschuifbare veld en de mogelijkheid om de gehele locatie te verwarmen.

Het dak bestaat uit twee enorme lichtdichte koepels (dome is het Engelse woord voor koepeldak), die desgewenst kunnen worden geopend of gesloten. De 167 meter lange schalen rijden over een op de kopwanden bij de tribunes en op de inhangliggers daartussen gelegde rails. Samen met de Amsterdam ArenA is GelreDome het enige stadion in de Benelux waarvan het dak open kan."

Het dak kan dus open en dicht. Mijn ervaring is dat het gesloten is bij concerten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed! is ook mijn ervaring, +1