Wetgeving over gokkasten ? Hoe en wat ?

Ik heb in me kelder een pool tafel en een kleine bar voor wat vrienden nou vroeg ik me af of ik er een gokautomaat neer mag zetten een fruitautomaat en zo ja waar moet die aan voldoen en hoeveel mag ik er zetten ??

Alvast bedank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
paulus811
12 jaar geleden
Is het de bedoeling dat punten van de fruitautomaat echt uitbetaald worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja in muntjes die je niet als geld kan gebruiken soort van nepgeld

Antwoorden (2)

Ja dat mag. Maar niet als er geld in gegooid word.
Bij het opstellen van een gokkast in de horeca zijn vaak twee partijen betrokken. De exploitant en de mede-exploitant. De exploitant is de eigenaar die de gokkast in verschillende gelegenheden opstelt. De mede-exploitant is bijvoorbeeld de caféhouder die een gokkast in zijn zaak heeft staan. Beiden hebben een vergunning nodig. Hiermee zijn gokkasten de enige vorm van kansspelen waarbij de winst naar particulieren gaat. De Wet op de kansspelen is sinds 2002 voor dergelijke gokkasten aangescherpt. De inzet per basisspel, dus om de fruitmachine te laten rollen, mag niet meer dan 20 eurocent bedragen. Een speler mag gemiddeld per uur niet meer verlies lijden dan 40 euro. Minstens 60% van de inzet moet weer uitgekeerd worden. Bovendien mag de jackpot niet meer dan tweehonderd keer de inzet van het basisspel bedragen. Ook zijn er regels voor de tijd die er tussen twee spellen moet zitten. Dit moet tenminste 3,5 seconden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk mag het wel om geld, want het is geen horeca.. gewoon een keldertje. als hij z'n vrienden wil afzetten moet ie dat gewoon doen toch...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij het wil doen moet hij dat zelf weten. Mijn antwoord is wettelijk gezien. Gokken met geld mag alleen met vergunning. Neem als voorbeeld maar de illegale poker toernooien. Gebeurd wel, maar niet toegestaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als toevoeging.
http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/vraag_en_antwoord/vraag/106/Wat-zegt-de-wet-over-gokkasten
Al zet je 100 gokkasten en fruitautomaten in je kelder, waar je vrienden alleen maar briefjes van 50 Euro in kunnen schuiven, dan is dat geen enkel probleem. Je hebt namelijk ook geen horeca- of drankvergunning nodig, als je met je vrienden aan de bar in je kelder wat drinkt.

Je mag dus neerzetten in je kelder wat je wilt, en of die gokkasten uitbetalen of niet, is ook absoluut niet van belang.

Er is hier maar één ding belangrijk, en dat is wat je in je toelichting duidelijk schrijft. Je kelder is GEEN openbare gelegenheid, waar ik (bij wijze van spreken) ook naar binnen kan. Zodra je een bord aan de deur timmert, waaruit blijkt dat iedereen welkom is, om te komen gokken of drinken, dan ben je de klos, en komen vragen aan de orde of (en hoeveel) gokkasten er mogen staan, of die mogen uitbetalen, en of je sowieso wel drank mag verkopen. Want dan is je kelder een openbare gelegenheid, zoals een winkel, café, restaurant of patatzaak.

Zolang je alleen met vrienden in je kelder samenkomt, is die kelder niets meer dan je eigen huis, en in je eigen huis bepaal jij wat er gebeurt, en niet de wet op de kansspelen.