Ben op zoek naar de naam van een film...

Ik weet er niet veel meer van. De film begon met een auto-ongeluk waarbij een meisje haar moeder verloor. Later in de film ging het meisje op een soort tocht waarbij ze sfinxen met laserogen tegenkwam, die je vermoorde als je geen zuiver hart had, en ze kwam een wolf tegen waar ze later mee ging vechten met een stuk glas. Ook had ze een paard, maar die verloor ze in het moeras.
Iemand enig idee? Ik zoek al heel lang naar de titel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Delen van het verhaal dat je noemt zijn van Never Ending Story, maar dat is een jongen, en er komt geen auto ongeluk in voor.

Toegevoegd na 3 minuten:
Jongen vind een boek in een boekwinkel, neemt die stiekem mee en gaat op school lezen.
In het verhaal gaat het over Fantasia, een jongen (soort indiaan) krijgt een opdracht van de koningin.
De jongen heet Atreyu, zijn paard Artex.
Het moeras waar hij zijn paard verliest is de Swamps of Sadness.
De grote wolf waar hij tegen vecht met het stuk glas heet Gmork.
Ik heb het filmpje toegevoegd van de sfinxen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Auto-ongeluk kan ik me ook niet herinneren (en ik heb 'm tientallen keren gezien), maar de andere details kloppen precies.
Inderdaad wel een jongen, maar de jongen ín het boek heeft wel lange haren en zo'n verfijnd gezicht, dat je hem zou kunnen verwarren met een meisje.
Kimath
13 jaar geleden
Ja, dat is waar. Ziet er eerlijk gezegd een beetje meisjesachtig uit :) Ik wist gelijk welke film het was, ik heb die ook zeer vaak gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik was nog jong dus daarom kloppen sommige dingetjes misschien niet. Vreemd, want van dat auto ongeluk wist ik bijna zeker. Maar dat stuk komt inderdaad uit de film die ik zocht. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Never ending story?! Ik kan me alleen dat auto ongeluk niet herinneren!