ligt natuurlijk aan de speeltijd van het bandje, op die van 60 minuten zit minder dan 90 minuten natuurlijk.

maar zelfs al is het een bandje van 90 minuten, dan nog varieert het een beetje per fabrikant:

uit wikipedia:
Some vendors are more generous than others, providing 132 meters (433 feet) or 135 meters (442 feet) rather than 129 meters (423 feet) of tape for a C90 cassette.

maar zeg gemiddeld iets meer dan 130 meter voor een C90 bandje.
voor een langer of korter bandje is dit lineair, dus op een C60 bandje zit 2/3 maal 130 is zo'n 87 meter op het rolletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er jaren terug 1 afgerold en opgemeten en er zat 4,6 meter op.
Maar het kan verschillen per bandje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da's wel een heel kort bandje..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kan er ook niks aan doen hij was niet langer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en knap dat je na zoveel jaren nog weet hoeveel het precies was!
Een cassette bandje wordt afgespeeld met ongeveer 2 cm per seconde. Op een cassette van 60 min zit dus 36 meter (de helftvan 60 min) Iets meer dan 4,6 dus.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is zelfs bijna 2 inch per seconde, oftewel 4,76 cm per seconde. Dat is dik 85 meter op een 60 min bandje.