waarom moet men kleine pasjes zetten bij bvb "Samba en Cha cha" en net andersom bij de "Engelse Wals" ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Allereerst ben ik zielsgelukkig met deze vraag, eindelijk een leuke over mijn favoriete dans-genre! Het ligt eigenlijk heel simpel, als je grote passen zou zetten in een Latijnse dans met een snel tempo, zou je over je eigen voeten struikelen en vallen, daarbij staan de kleine pasjes ook veel eleganter bij deze exotische dansen. Bij de langzame walsen, is het nodig om lange passen te nemen. Zo lijkt het of je over de dansvloer 'zweeft', het geeft een extra romantisch tintje aan toch al romantische dansen. Daarbij zou je anders uit de maat raken; bij langzame muziek horen langzame passen. En langzame passen bereik je door je passen langer uit te rekken. Ik hoop dat je wat met dit antwoord kunt. Succes!

omdat de samba en cha cha relatief snelle nummers zijn en uit veel draaien bestaat en ballroom (engelse wals) juist lange lijnen en grote passen de zaal door omdat het mooier staat.

snelle muziek en veel draaien inderdaad, daarom kleine pasjes. waarom? omdat je jezelf het dan niet te moeilijk maakt. snel dansen en draaien is nu eenmaal makkelijk als je geen grote stappen hoeft te zetten. het kan wel hoor, maar je maakt het jezelf daarmee moeilijker! dus gewoon niet doen, maak het niet moeilijker of lastiger dan nodig!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100