Hoe heet het puzzle matje van vroeger (jaren 80) met olympische ringen er op?

Je kon m inklappen, opvouwen, bestond uit vierkantjes die aan elkaar bevestigd zijn met draden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Die was van Rubik, dezelfde als van de kubus. De naam weet ik even niet meer. Ik heb de mijne net weggegooid, de kinderen hadden 'm zo vaak verkeerd dubbel gevouwen dat ik heb niet meer goed kreeg.

Toegevoegd na 2 minuten:
't Is Rubik's Magic.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bedoelt deze waarschijnlijk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rubik's_Magic

Dat waren geweldige puzzels inderdaad! Die eenvoudige kon ik op een gegeven moment echt in een beweging door vouwen zonder hem los te laten.

Ik vraag me nu opeens ook af of ze nog te krijgen zijn... Wel jammer dat die plastic draadjes snel kapot gingen.

Ik heb wel nog steeds een rubics cube of 10 liggen in verschillende varianten... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedenk net dat ik zelfs de beweging van die eenvoudigste nog steeds uit mijn hoofd weet volgens mij... bovenste horizontale twee naar onder
linksboven naar rechtsboven
bovenste horizontale twee naar onder
rechtsbovenste twee (verticale) naar links
tweede links (van boven) naar boven
linksbovenste twee (verticaal) naar links ... en dan had je een 9x9 met de linksonderste leeg en drie ringen door elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te koop bij bol.com ;)