Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand deze ballon-doorslik truuk verklaren? Ik ga er niet vanuit dat ze echt een ballon door hun keel laten glijden.

http://www.youtube.com/watch?v=fTMutuhmDUE&feature=related

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is net als degenslikken de kunst om je keel en slokdarm in een rechte lijn te hebben.

Ik neem aan dat de ballon zodra hij bij de maag is indeukt, of er moet aan de achterkant nog een opening zijn waar die door naar buitenkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een variatie op degenslikken, en dus wel degelijk mogelijk om een heel eind in je mond te krijgen. De kunst is op het laatste moment het knoopje los te maken of een heel klein gaatje te prikken, zodat de lucht er weer uitloopt. De ballon verlaat vervolgens - luchtloos- het lichaam.
Je moet wel een goede beheersing hebben over je kokhalsreflex, dat wel, maar uiteindelijk is het gewoon een hele ouwe circustruc. In een nieuw jasje.

Toegevoegd na 47 seconden:
Beetje laat, sorry, ik heb in de tussentijd vier filmpjes met het zelfde thema bekeken om te zien of het geen trucje was. Maar nee, geen trucje. Althans, geen illusie. Ze doen het echt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat gaatje zou je aan het eind doen, wat er dus als laatste je mond in gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep, bij het knoopje. Maar dat hoeft pas op het allerlaatste moment, als het knoopje in of bijna in de mond zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar maak je dat uit op dat je echt die ballon doorslikken? Ik hoor zojuist dat ze ook de ballon tegen de tong aandrukken waarmee er lucht aan het einde vrij wordt gedrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet gewoon dat sommige mensen dat kunnen. Ik heb ook wel eens een variant gezien met een.....voorwerp waar beslist GEEN lucht in zat (maar die werd dan ook niet doorgeslikt maar weer uitgenomen nadat het apparaat ongeveer een meter naar binnen was geschoven). Ongetwijfeld zijn er ook mensen die het niet kunnen en als trucje meteen al de lucht uitlaten ; dat maakt het iets makkelijker. Dan moet je de hele tijd het knoopje vasthouden zodat mensen niet zien dat ze er steeds lu8cht uit laten. Maar er zijn ook mensen die het einde echt vrij laten hangen, en dan werkt dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knoopje?, je bedoelt bij het uiteinde? Dat gaat er vaak als laatste de mond binnen :).
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing