Wat is het doel van wie is de mol en wat vinden mensen er nou zo leuk aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij ieder tv programma jezelf gaat afvragen wat het doel is dan wordt je pas echt gek. Tv is entertainment, niet meer en niet minder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is en blijft een mooi programma, volgend jaar zijn ze er weer. Het programma is al begonnen voor het jaar 2000. En genomineerd voor de gouden televisierring.

Het beste antwoord

Wie is de mol? Is een heeel bekend programma per aflevering zo'n 1.9 miljoen kijkers! Je hebt als kijker iets te doen, je moet de mol ontmaskeren en 'geheime' aanwijzingen vinden. Het camerateam is heel professioneel en weet het spanned te maken. Op internet kun je ook niet opzoeken wie de mol is, als een kandidaat te veel informatie vertelt heeft voor de laatste aflevering krijgt die een boete van 250.000 euro.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D

Andere antwoorden (2)

Het doel van Wie is de mol is mensen vermaken. Het is een ingewikkeld spel, maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt is het erg leuk. Ik denk dat mensen het zo leuk vinden doordat ze zelf mee kunnen puzzelen. Niemand weet wie de 'mol' is, je moet op alles letten voor aanwijzingen. Je speelt als het ware zelf mee.
En dat zorgt er voor dat er steeds mensen blijven kijken.
Het programma zit goed in elkaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Uitleg van het spel: Van alle kandidaten is er één de mol, niemand weet wie het is. De kandidaten moeten allerlei opdrachten uitvoeren waarmee ze geld kunnen verdienen, en de mol moet er voor zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Maar dat moet die gene wel onopvallend doen, want anders weten de anderen wie de mol is.
Aan het einde van elke aflevering moeten de kandidaten een test invullen waarin vragen komen als Waar was de mol tijdens die opdracht. De gene met de meeste foute vragen gaat eruit. De mol die blijft er in tot aan het eind. Tijdens de finale blijven de mol en een gewone kandidaat over, de kandidaat heeft het geld uit de pot gewonnen en de Mol verdient er niks mee.
Zo.. een heel verhaal, maar ik hoop dat het iets duidelijker is geworden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een "Whodunit" zonder dat er bloed vloeit.

Het is een soortement van detective. Je probeert te achterhalen wie de boel saboteert, wat best lastig is als de mol hulp krijgt van andere deelnemers.

Wat is er leuk aan de Mol?
- Je ziet mooie beelden van andere landen (Nicaragua en El Salvador staan nu ook op mijn lijst van landen die ik ooit nog eens wil bezoeken)
- Er zijn leuke opdrachten
- Je hebt zelf de spanning om mee te zoeken wie de mol is.
- Je ziet de interactie tussen de deelnemers, gezworen vrienden die elkaar opeens niet meer vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, prachtige opnames en veel spanning! +je