Kontakt onderhouden via de computer met familie en/of vrienden.
Ook kun je op die manier mensen van vroeger vaak terug vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een sociaal netwerk opbouwen en onderhouden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan van welke kant je het bekijkt.
Het zijn socialmedia websites.

Met behulp van profielsites zoals Hyves is het voor jong en oud mogelijk een vriendennetwerk uit te bouwen en te onderhouden. Allen zijn die zg. vrienden vaak mensen die je helemaal niet kent.
Hyves is een uitgebreide website waar iedereen zijn eigen
pagina kan maken. Zo’n pagina met persoonlijke informatie
is bedoeld om contacten te leggen met bestaande en
nieuwe kennissen, die op Hyves standaard ‘vriend’ worden
genoemd. Leuk ook om in contact te komen met mensen die dezelfde hobby hebben.

Het doel van de makers en eigenaren is natuurlijk om geld te verdienen.
Dat doet men door reclame's er op te zetten en daar moet flink voor betaald worden.
Maar dat doet men ook door mensen te lokken om hun gratis pagina om te zetten in een soort van "goldmember" lidmaatschap. Daar moet je voor betalen en dan krijg je wat extra's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor beiden geld het zelfde denk ik, sociale contacten opbouwen. Je komt er mensen tegen die je al heeeel lang niet hebt gezien, kan je een leuk praatje mee beginnen! Of als je even snel iets moet vragen, huppa ga naar hyves/facebook en stel je vraag. Het is heel handig en ook nog gezellig. Je kunt er ook foto's op zetten, van jezelf, of van een leuk feestje wat je bijvoorbeeld net hebt gehad. Je kan zien wat mensen doen en je komt meer over anderen te weten! Ik zeg aanmaken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Contact behouden met je vrienden en familie. Je hele goede vrienden en familie zie je vaak genoeg. Maar de mensen die je wat minder vaak ziet, dan is het toch fijn om contact te houden.

Verder is het ook leuk om foto's en andere dingen te delen met je vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen met elkaar in contact houden