Krijgen mensen die een oscar winnen geld?

Ja ik vroeg me af of da die daar nog een geldprijs mee winnen
of iets anders? OF krijgen die alleen maar een beeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ze krijgen alleen een beeldje (en wat aandacht) en geen geldprijs.

Het beeldje is van brons met een heel dun goudlaagje, de productiekosten daarvan bedragen slechts 365 euro

In 1950 voerde de Academy 'The Winner's Agreement' in, waarin staat dat een winnaar zijn Oscar niet mag verkopen. Dus daar kunnen ze ook niet "rijk" van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is daar geen geld aan gebonden. Ze krijgen namelijk al genoeg met de film zelf. Dit is volgens mij alleen voor de "eeuwige" roem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze krijgen een beeldje, dat beeldje heeft een standaard waarde van 80.000 euro, wat ze er daarna mee doen, moeten ze zelf weten, maar daar is een verkoop wel een optie van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct krijgen ze natuurlijk het beeldje en de roem, maar doorgaans kan een oscar winnaar daarna wel zijn vraagprijs omhoog gooien, dus indirect kunnen ze daarna meer loon vragen.