Wie weet goede activiteiten bij scouting om geld te verdienen

jongeren tussen de 15 en 16 jaar

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (7)

Ik zelf ben explorer ;)

Als jullie een grote groep hebben een etentje maken voor een tientje per persoon en er een fooie pot bij zetten ( voor ouders, broers, zussen, opa oma enz.) of bijv 25 km lopen van te voren langs de deuren gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ze bij ons allemaal doen:
Heitje voor een karweitje, oliebollenverkoop met oud en nieuw, inzameling van oude kleding, de garderobe bemannen bij het carnavalsfeest en andere evenementen (tegen betaling voor de club).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat doen wij ook ooit werk acties op evenementen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu begint met de oliebollen verkoop dan ben je vast de eerste ;-)
Auto's wassen... statiegeldflessen inzamelen: dan hebben mensen niet het gevoel dat ze echt geld weggeven maar iedere fles is toch weer 0,25 waard! Als je dat een middagje doet heb je zo een mooi bedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf ook explorer :)

Wat wij doen is bijvoorbeeld naar een grote organisatie (zoals jantje beton) en daar vragen of er nog collecte gelopen moet worden in jullie wijk, want dan kunnen jullie dat doen, en een klein deel van de opbrengsten gaan naar de club.

Verder gaan wij ook altijd 'jassenhangen' tijdens carnaval voor een bepaalde tent. Krijgen we meestal erg veel geld voor, en het is ook heel leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij boeren in de buurt?
soms hebben ze tijdens het planten of oogsten in een korte tijd veel handjes nodig. en met een club explorers kan je dan goed helpen.
met een beetje overleggen kan je vast ook nog wel bij die boer overnachten dan heb je gelijk een leuk weekeind kampje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons in het dorp wordt jaarlijks op tweede pinksterdag een grote rommelmarkt georganiseerd. 's Zaterdags vóór Pinksteren worden de spullen huis aan huis opgehaald en naar het scoutingterrein gebracht, om daar die zaterdag én zondag gesorteerd te worden en maandag start de verkoop. Er wordt entree gevraagd, 's middags is er verkoop bij opbod voor mooie en grote artikelen, en tijdens de gehele dag wordt er koffie en frites met snacks verkocht.
Maak bij de vooraankondiging bekend dat je géén bankstellen en witgoed ophaalt, want daar moet je weer voor betalen als je het later moet afvoeren.
Het is een hele organisatie, maar beslist de moeite waard.
Een goede rommelmarkt brengt in zo'n weekend toch gauw enkele duizenden Euro's op.
Zie onderstaande link.
13 jaar geleden
deur aan deur lege statiegeldflessen ophalen en wegbrengen.
lootjes verkopen van scoutingloterij.
actie "een knaak voor een taak "
auto's wassen bij een supermarkt
je kunt zelf ook veel bedenken samen met je jongeren,zei moeten het per slot van rekening gaandoen.

succes