Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel dat je verschillende bits/bytes achter elkaar zou zetten kun je dan een normaal liedje (bijv. MP3'tje) 'maken'?

Bestanden bestaan uit 1-en en 0-llen, de bits. Een MP3-bestand van van bijv 3.93MB bestaat uit 4.128.768 Bits/Bytes. Als je zelf deze deze bytes zou neerzetten in de computer (in theorie want het is gekkenwerk) zou je dan dezelfde muziek horen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
722

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, de informatie die besloten ligt in de bits betekent op zichzelf niets, maar als een computerprogramma of besturingssysteem er een bepaalde betekenis aan toekent wel.

In dit geval zou je een bestand gemaakt hebben dat door een afspeelprogramma geïnterpreteerd kan worden als muziek, als het dus doenbaar zou zijn zou het zeker kunnen.

Enige maar is dat je wel weer een programma of iets dergelijks nodig zou hebben om een bestand aan te maken op binair niveau en ik kan me zo geen programma's van dat type bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal!! +1 van mij

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding