Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom je aan een pers kaart?

Ik schrjf al een aantal jaren diverse blog over film en cultuur. Graag zou ik ook pers screenings bezoeken om al wat eerder iets over een toneelstuk of film te schrijven. Ik kom daar echter niet in zonder pers kaart. Weet iemand hoe je aan zo'n kaart komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Lid worden van de NVJ (Nederlandse Vereniging voor Journalisten).

http://www.nvj.nl/perskaarten/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bamibal
14 jaar geleden
Ai, dat scheelde 10 seconden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, freelancers kunnen ook lid worden.
Je moet lid worden van de Nederlandse vereniging van journalisten. Als je lid bent, kunt je een perskaart aanvragen.
http://www.nvj.nl/perskaarten/
(Lees meer...)
bamibal
14 jaar geleden
Voor die screenings heb je geen perskaart nodig. Daarvoor moet je op de uitnodigingslijsten van de producenten terecht zien te komen. Er zal je daar nooit om je perskaart worden gevraagd. Een perskaart dient alleen om door politieafzettingen te komen. En zelfs dat lukt vaak niet met een perskaart. In principe is ie alleen maar nuttig om je voorruit mee te krabben in de winter.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Als je goede contacten hebt met mensen "in het wereldje" dan kunnen ze je persoonlijk uitnodigen om ergens bij te zijn. En je kunt hen natuurlijk vragen om je uit te nodigen.

Zo doe ik het in ieder geval met mijn boekensite.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing