wat is een goed boek (titel of auteur!!!)voor een 12-jarige?

ik ben zelf 12 jaar en in de bib weet ik nooit wat ik moet pakken, het is meestal verkeert. Weten jullie een goed boek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel veel spellingsuggesties het is zo Ik ben zelf 12 jaar en in de Bibliotheek weet ik nooit wat ik moet pakken, het is meestal verkeerd. Weten jullie een goed boek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
^Ja raar hé voor iemand van 12?

Het beste antwoord

wel, ik vind Roald Dahl absoluut geweldig, bijna al zijn boeken. er zijn ook enkele verfilmd, dus je kan de boeken nadien ook "bekijken".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb bijna al al zijn boeken gelezen en ik vond zijn boeken ook fantastisch!!! Dank u voor de reactie!

Andere antwoorden (13)

Harry Potter en De Steen der Wijzen - J.K. Rowling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens:

Kruistocht in spijkerbroek - Thea Beckman
Oorlogswinter - Jan Terlouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die heb ik vroeger ook nog gelezen, carry slee hoort daar ook zeker bij.
Een goed boek is nogal afhankelijk van smaak, wat jij leuk vind kan een ander helemaal niet leuk vinden.
In onderstaande link kan je misschien uitvogelen wat voor jou leuke boeken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer ciscke de rat maar eens .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een "Hoe overleef ik..." boek vind ik altijd wel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boeken van Paul van Loon. Daar was ik op die leeftijd echt helemaal weg van :)
Griezelboeken voor kinderen, echt meesterlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je jongen of een meisje bent bent,
maar Carry Slee heeft ook wel goede boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees ook Carry Slee en ben een jongen. Zoals Timboektoe die boeken zijn voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben een meisje!
Alle boeken van Tonke Dragt : vooral De brief voor de koning, Geheimen van het Wilde Woud, en Torenhoog, Mijlenbreed ben ik nog steeds niet vergeten (45 jaar later....)
De eerste twee zijn ridderverhalen, de laatste is Science Fiction.

Verder vond ik de Arendsoog en de Pim Pandoer-boeken geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeken uit de serie van "de Grijze Jager" van John Flanagan.
Spannende boeken en veel avontuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gone - Verlaten (1e deel)
Gone - Honger (2e deel)
Gone - Leugens (3e deel)

Deze boeken heb ik ook gelezen. De schrijver is Micheal Grant. En begin 2011 komt er weer een nieuw boek die gaat heten angst. Dan komen medio 2012 en 2013 nog 2 boeken. Ze zijn erg spannend. Hier is de achterkant van deel 1
http://www.gone.nu/#/synopsis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het achtste groepie tegen het soepie - Jaques Vriens
13 jaar geleden
Ik kom al hele goede suggesties tegen hier.

Vroeger las ik de series van "De Kameleon". Begin eens met deel 1: 'de schippers van de kameleon'. Zelfs verfilmd.

Een andere aanrader lijkt mij (al is het boek misschien 'te dik'): Beekman en Beekman van Toon Kortooms
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel jongeren lezen Twilight, misschien wel leuk om te lezen, als je een beetje van Fantasy boeken houd, Het is natuurlijk wel moeilijk iets te bedenken als je niet weet of je een jongen of een meisje bent...