Hoe kun je succesvol afdingen bij een elektronica en witgoed winkel, en wat is een redelijk percentage korting bij div. grote aankopen in1 keer?

Je wilt dus bijvoorbeeld een vaatwasser, stereo installatie, oven met gasfornuis , en diverse kleinere huishoudelijke apparaten. En tot zo ongeveer 2000 euro totaal normale prijs.

Hoeveel korting kan ik vragen/verwachten indien ik alles bij 1 winkel koop? Percentage??

En hoe pak ik dat het beste aan?

De verkoper van de vaatwasser heeft natuurlijk weer geen fluit verstand van de stereoinstallatie want dat is weer een andere afdeling. Waar en hoe en bij wie vraag ik de korting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

ik weet niet meer wat het preciese percentage was wat er sowieso af te halen is, maar ik vermoedt dat het iets van 5 procent was.

het enige wat je hoeft te zeggen is dat als ze er 5 procent afhalen je het gelijk koopt.
verkopers mogen 5 procent eraf halen, maar dat zou dan te kosten gaan van de service maar dat valt wel mee, ze zijn blij alsje er iets koopt.

wellicht kun je er nog wat meer afhalen, hangt af van het product,verkoper en de zaak zelf.

zij krijgen extra opslag als ze iets verkopen, hou die gedachte vast.

wat je kunt toepassen is dat je het ergens anders goedkoper zag en dat je de hele dag al aan hetrond neuzen bent en je heteigenlijk wel gehad hebt.
je wilt niet weer helemaal naar de vorige winkel lopen (of rijden als die in een andere stad/winkelcentrum ligt ) en dat je deze zaak prettig vind en gewoon naar huis wil.
iedereen kan smoesjes/leugentjes verzinnen, alsje het heel goed kan is 10 procent misschien mog mogelijk maar 5 procent geven ze vrij gemakkelijk.

als je alles in 1 winkel haalt, wees danbrutaal enzeg dat je overal 5 % van de individuele prijs af wilt hebben en anders zeg je gewoon dat jeergens anders heen gaat.
de meer producten je koopt in 1 winkel, de gewilliger de verkoper wordt, die zal daar een leuk compliment enbonusje aan over houden.
wees brutaal, het isnamelijk makkelijker dan je denkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vraag de manager te spreken; die heeft beslissingsbevoegdheid. Leg hem de situatie uit en doe een bod van 20% onder de standaardprijs. Ga door tot 15% en die heb je dan binnen. Dit lukt zeker bij de kleinere zaken, maar ook bij grotere concerns.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik zou de verkoper naast het eerdere antwoord, ook lang bezig houden; als ze graag willen verkopen of je zegt van; ja, ik heb hem elders voor 20% goedkoper gezien bijv, wellicht willen ze dan nog een leuke korting geven. Maar denk wel dat het afhankelijk is van de winkel. Een winkel als Mediamarkt zal het minder snel doen als een kleiner concern als Prijstopper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je succesvol wil afdingen, moet je zorgen dat je de juiste persoon krijgt: degene die daarover mag beslissen. Bijvoorbeeld de eigenaar van een winkel. Daarom is het handig om naar een 'kleinere' winkel te gaan: bij de Mediamarkt mogen ze het niet!.
Daarnaast is het belangrijk om op een 'rustig' moment te gaan: op Zaterdagmiddag om 14 uur nemen ze niet de tijd voor je. Een half uur voor sluitingstijd wil ook helpen: ze willen naar huis!.

Vervolgens is het een kwestie van 'aanvoelen'. Kijk hoever je kan gaan. Als je merkt dat de prijs redelijk 'vast' zit, kijk dan naar services: thuisbezorgen, langere garantie e.d.

Ik weet dat het regelmatig werkt(mijn vader deed het altijd). Ook bij situaties als: Met een korting haal ik het zelf uit het schap e.d., of een voorbeeldmodel met korting(is meestal niets mis mee, wel ff checken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een beetje een indruk te krijgen van hoeveel je bij de betreffende zaak af kan dingen, zou ik stuk voor stuk de items bijlangs gaan. Laat niet merken dat je ook daadwerkelijk bv. een vaatwasser wilt kopen ... toon alleen interesse en vraag wat hun laagste prijs is. Doe hetzelfde met die andere items die je aan wilt schaffen en dan weet je wel zo'n beetje welke gemiddelde korting je kunt krijgen op alles. Ga hier nog ietsjes onder zitten als je een bod doet op het totale aantal items. Ze laten je daarna vast niet met lege handen de deur uit lopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Loop gewoon rond ... laat de vorige verkoper van bv. de afwasmachine-afdeling achter en vraag de verkoper in de buurt van de stereo-installatie jou een prijs te geven. En zo ga je alle afdelingen bij langs.