Hoeveel tafelblad heb je nodig voor een puzzle van 3000 stukjes?

Ik heb van de sint een puzzle gekregen van 3000 stukjes, afmeting 116x83. Hoeveel ruimte heb ik nodig om dit een beetje goed te doen. Ben net begonnen, maar heb sterk de indruk dat mn ruime 6 persoons eettafel niet groot genoeg is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Dan heb je minimaal een tafelblad nodig van 1,16 m lengte en 83 cm breedte. Je tafel is groot genoeg als de maten kloppen. Het is wel handig als het blad nog iets groter is om losse stukjes even weg te kunnen leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie maal de oppervlak van je puzzel lijkt me voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrije rand van ongeveer 15 cm rondom vindt ik prettig werken en dan heb ik een paar dienbladen waar ik de gesorteerde stukjes leg die ik nodig heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor, dat je hem op een plek legt die minimaal 1 meter breed is. Dan heb je (als het geen vierkante tafel is) een grotere lengte dan de 116 cm die de puzzel lang is. En hou je als het goed is genoeg ruimte over.
Je kan je puzzel ook op een matje leggen. Als je dan uiteindelijk het toch niet te gaan redden op de tafel, rol je de mat met puzzel en al op, en kun je op een andere plek verdergaan.