Bestaan er verhalen over mannelijke feeën/elfen met vleugels?

Weet jij het antwoord?

/2500

In de ban van de ring komen elfen voor. Bijv. de elf Legolas gespeeld door Orlando Bloom, verder een dorp en een leger van Elfen. Het enige verhaal van elfen met vleugels is The Dark Crystal, daarin hebben jongetjes geen vleugels hebben maar meisjes wel.

ja die bestaan, ik heb ze wel eens in boeken zien staan. Je ziet ze inderdaad niet veel. Ze worden gewoon elfjes genoemd. (ik zag op google ook twaalfjes voorbij komen :) ) op onderstaande link wat manga-achtige voorbeelden

Bronnen:
http://www.startje.be/display.php?qid=1871...

Ik herinner mij de tekenfilm 'Ferngully' waarin mannelijke feeën met vleugels voorkomen. Toegevoegd na 1 uur: Oeps, volgens mij moest het 'elfjes' zijn... Geen 'feeën'.

Peter Pan is er toch ook wel een. Een maatje groter dan Tinkerbel, maar toch gedraagt hij zich als een elf

Als je de film Tinkerbell kijkt, zie je heel veel mannelijke elfen. En de kerstman heeft er ook een heleboel. Daar zijn de meeste elfen zelfs mannelijk.

A Midsummer Night's Dream van Shakespeare is dacht ik toch wel en erg bekend blijspel, met koning Oberon en zijn echtgenote Titiana als koning en koningin der feeën.

Ja zie de bijbel, want engelen zijn mannelijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100