Wat zijn mooie meerstemmige zangstukken?

Voor a capella of met muziek, met 100 man of met zijn tweeën, Middeleeuws of hedendaags; alles is welkom, BEHALVE popmuziek - al zal ik natuurlijk nooit een antwoord waar stiekem toch popmuziek in zit negatief beoordelen :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ikzelf nogal geporteerd van ben dat is de groep "Comedian Harmonists". Niet alleen zingen ze veel a capella, maar ook bootsen ze soms met hun stemmen de instrumentele bezetting na van klassieke stukken zoals "perpeteum mobile".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die vogel, die niet alleen in de politiek,maar ook in de olmen/olie zat, goh hoe heet ie nou ook weer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De folkband Laïs heeft veel prachtige liedjes met driestemmige zang. Tegenwoordig maken ze een soort pop, vroeger folk. De huidige muziek vind ik niet zo interessant, maar hun oude liedjes zijn fantastisch.