Ik graag als zelfstandig DJ verder. Ik dacht eraan op een plan van aanpak te maken en een eenmanszaak te beginnen. Wie eventuele tips?

Wie kan mij hierover tip geven etc etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

heb je al je apparatuur al? als wel, dan zou ik gewoon beginnen. lekker adverteren en zorg voor een nette website.
pas als je wat meer opdrachten krijgt, inschrijven bij de belastingdienst.

Als je nog veel moet aanschaffen kun je je beter wel direct inschrijven, omdat je dan de btw kunt terugvorderen.
Je kunt ook informeren of je onder de kleine ondernemersregeling valt en evt vrijstellingen kunt krijgen.

Als je eenmaal bent ingeschreven, zorg dat je elke termijn je aangifte doet, ook al heb je nix aan te geven.
door een klein foutje ben ik in het verleden een keer te laat geweest. gevolg was dat ik bij de belastingdienst te boek stond als onbetrouwbaar. hierdoor moest ik elke maand aangifte doen. pas na 2jaar is het me na veel inspanning gelukt om weer naar kwartaalaangifte te gaan.

zou je ook adviseren om geen contact op te nemen met de kvk. die vinden jou zelf wel. je betaald ervoor, maar behalve dat het betrouwbaar over kan komen voor potentiele afnemers, heeft dit in de meeste gevallen geen toegevoegde waarde en krijg je er waarschijnlijk nix voor terug.

suc6!