Welk waargebeurd boek is nou echt een aanrader?

Toegevoegd na 5 uur:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Zo kom ik de winter wel door!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

In een sluier gevangen van Betty Mahmoody, verfilmd onder de titel "not without my daughter" met oa Sally Field.
Daarna het vervolg Uit liefde voor mijn kind

Toegevoegd na 42 minuten:
komt een vrouw bij de dokter en de weduwnaar van Kluun
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

de ontvoering van freddy heineken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
dagboek van Anne Frank

Toegevoegd na 1 minuut:
Echte mannen eten geen kaas
Meisje in de kelder

Toegevoegd na 56 minuten:
gisteren was er bij dwdd een jongen die een boek heeft geschreven over het drama in zijn leven na aanleiding van de moord op zijn ouders en zus door de bende van nijvel
lijkt mij een aangrijpend boek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
klopt, over het echte mannen eten geen kaas is twijfel gezaaid. het dagboek van Anne Frank, zoals wij die kennen, is trouwens ook niet de oorspronkelijke versie van haar dagboek. Toen Anne in 1944 op de radio Oranje hoorde, dat men na de oorlog dagboeken in boekvorm wilde uitgeven, werd Anne enthousiast en is ze haar dagboek gaan herschrijven . Na de oorlog heeft haar vader, Otto, deze versie nogmaals herschreven, voordat het uiteindelijk gepubliceerd werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh! Dat wist ik niet!
Pappie's kleine meid slaapt op straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seven years in Tibet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik droomde van Afrika" van Kuki Gallman.
Prachtige beschrijving van de Afrikaanse natuur, het land en zijn gebruiken maar daar doorheen vervlochten haar persoonlijke verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eeuw van mijn vader - Geert Mak
Het zwijgen van Maria Zachea - Judith Koelewijn
Mevrouw mijn moeder - Yvonne Keuls
Mama Tandoori - Ernest van der Kwast
Het pauperparadijs - Suzanne Jansen
De zwarte met het witte hart - Arthur Japin

Toegevoegd na 1 minuut:
De kleine Britt - Els Hupkes (de vrouw van de ontvoerder van Heineken die haar verhaal doet, indrukwekkend!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thijs zijn grote ego en fanatasie

auteur: Thijs W.
uitgever: B.O.D.

Toegevoegd na 1 minuut:
Thijs zijn grote ego en fantasie

auteur: Thijs W.
uitgever: B.O.D.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde dat hij een nieuwe bijnaam heeft: Sjaak Afhaak
Stemmen van de ziel van Hans Siepel

Toegevoegd na 1 minuut:
Stemmen van de ziel. Hij heeft de moed en de kracht gehad om zijn moeder te begeleiden om het grootste geheim van haar leven te vertellen, dwars door de nevelen van haar dementie. Een geheim, dat haar leven en dat van hun gezin decennialang heeft bepaald. Door haar signalen serieus te nemen, volgde hij een ongebruikelijke en vaak heel moeilijke weg, met onduidelijke uitkomst. Beide vonden op die weg een nieuwe en andere werkelijkheid. Daar mocht zijn moeder eindelijk haar verhaal vertellen. Een bijzonder document, dat een heel nieuwe kijk geeft op dementie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een tweede leven" over mensen die een zelfmoordpoging hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
37 nietjes

Het zal je maar gebeuren: 37 nietjes in je hoofd. De gezondheid van de altijd levenslustige, toen zeventienjarige Thomas Zijlma gaat opeens zienderogen achteruit. Aanvankelijk weet niemand wat hem mankeert, maar al snel wordt de waarheid pijnlijk duidelijk. Thomas heeft zaadbalkanker in een vergevorderd stadium. In zijn buik, longen en hoofd worden honderden kwaadaardige tumoren gevonden. De kans op genezing is klein. Thomas ondergaat zware operaties en chemokuren. Wonderwel overleeft hij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Verhalen uit de ambulance / Mariette Middelbeek
* Dochter van de Jungle en het vervolg Terug naar de jungle / Sabine Kuegler
* Lieve Natalee / Beth Holloway
* Christiane F / Kai Herman & Horst Rieck
* Chatroom(gebaseerd op waargebeurde verhalen) / Helen Vreeswijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muiterij op de Bounty
De barre tocht
Op de galeien.
Tocht der tienduizend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al mijn vrienden zijn gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De jongen die uit de lucht kwam vallen van Ria Mathijsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Morgen mag ik uit de kast"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontvoerd, 607 dagen tussen leven en dood.
Van Arjan Erkel.

Hij werd op brute wijze ontvoerd, en zat vijftien maanden in een donker hok van anderhalf bij twee meter tussen de insecten en de muizen. Maanden lang zag hij geen gezichten: hij werd bewaakt door zwaar bewapende mannen met maskers. Hij vreesde meerdere malen vrezen voor zijn leven, werd mentaal heen en weer gegooid tussen hoop en wanhoop en voelde zijn einde naderen tijdens nachtelijke ritten in de kofferbak van een auto op weg naar nieuwe onzekerheid.

Arjan Erkel weet de lezer niet alleen vanaf het begin tot het eind te boeien met zijn indrukwekkende verhaal over zijn ontvoering, die een groot deel van Nederland lange tijd in de ban hield, maar gijzelt als het ware de lezer, die bijna lijfelijk ervaart hoe het is om 20 maanden opgesloten te zitten en van de buitenwereld afgesloten te zijn. Dat maakt het boek tot een meeslepend verhaal over de psychologie van de gijzeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de geverfde vogel.