Welk waargebeurd boek is nou echt een aanrader?

Toegevoegd na 5 uur:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Zo kom ik de winter wel door!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In een sluier gevangen van Betty Mahmoody, verfilmd onder de titel "not without my daughter" met oa Sally Field. Daarna het vervolg Uit liefde voor mijn kind Toegevoegd na 42 minuten: komt een vrouw bij de dokter en de weduwnaar van Kluun

de ontvoering van freddy heineken.

Bronnen:
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresulta...

dagboek van Anne Frank Toegevoegd na 1 minuut: Echte mannen eten geen kaas Meisje in de kelder Toegevoegd na 56 minuten: gisteren was er bij dwdd een jongen die een boek heeft geschreven over het drama in zijn leven na aanleiding van de moord op zijn ouders en zus door de bende van nijvel lijkt mij een aangrijpend boek

Bronnen:
http://www.bruna.nl/boeken/literatuur-roma...

Pappie's kleine meid slaapt op straat.

Seven years in Tibet.

"Ik droomde van Afrika" van Kuki Gallman. Prachtige beschrijving van de Afrikaanse natuur, het land en zijn gebruiken maar daar doorheen vervlochten haar persoonlijke verhaal.

De eeuw van mijn vader - Geert Mak Het zwijgen van Maria Zachea - Judith Koelewijn Mevrouw mijn moeder - Yvonne Keuls Mama Tandoori - Ernest van der Kwast Het pauperparadijs - Suzanne Jansen De zwarte met het witte hart - Arthur Japin Toegevoegd na 1 minuut: De kleine Britt - Els Hupkes (de vrouw van de ontvoerder van Heineken die haar verhaal doet, indrukwekkend!)

thijs zijn grote ego en fanatasie auteur: Thijs W. uitgever: B.O.D. Toegevoegd na 1 minuut: Thijs zijn grote ego en fantasie auteur: Thijs W. uitgever: B.O.D.

Bronnen:
bod.nl

Stemmen van de ziel van Hans Siepel Toegevoegd na 1 minuut: Stemmen van de ziel. Hij heeft de moed en de kracht gehad om zijn moeder te begeleiden om het grootste geheim van haar leven te vertellen, dwars door de nevelen van haar dementie. Een geheim, dat haar leven en dat van hun gezin decennialang heeft bepaald. Door haar signalen serieus te nemen, volgde hij een ongebruikelijke en vaak heel moeilijke weg, met onduidelijke uitkomst. Beide vonden op die weg een nieuwe en andere werkelijkheid. Daar mocht zijn moeder eindelijk haar verhaal vertellen. Een bijzonder document, dat een heel nieuwe kijk geeft op dementie.

"Een tweede leven" over mensen die een zelfmoordpoging hebben gedaan.

37 nietjes Het zal je maar gebeuren: 37 nietjes in je hoofd. De gezondheid van de altijd levenslustige, toen zeventienjarige Thomas Zijlma gaat opeens zienderogen achteruit. Aanvankelijk weet niemand wat hem mankeert, maar al snel wordt de waarheid pijnlijk duidelijk. Thomas heeft zaadbalkanker in een vergevorderd stadium. In zijn buik, longen en hoofd worden honderden kwaadaardige tumoren gevonden. De kans op genezing is klein. Thomas ondergaat zware operaties en chemokuren. Wonderwel overleeft hij.

* Verhalen uit de ambulance / Mariette Middelbeek * Dochter van de Jungle en het vervolg Terug naar de jungle / Sabine Kuegler * Lieve Natalee / Beth Holloway * Christiane F / Kai Herman & Horst Rieck * Chatroom(gebaseerd op waargebeurde verhalen) / Helen Vreeswijk.

Muiterij op de Bounty De barre tocht Op de galeien. Tocht der tienduizend

Al mijn vrienden zijn gek.

De jongen die uit de lucht kwam vallen van Ria Mathijsen

"Morgen mag ik uit de kast"

Ontvoerd, 607 dagen tussen leven en dood. Van Arjan Erkel. Hij werd op brute wijze ontvoerd, en zat vijftien maanden in een donker hok van anderhalf bij twee meter tussen de insecten en de muizen. Maanden lang zag hij geen gezichten: hij werd bewaakt door zwaar bewapende mannen met maskers. Hij vreesde meerdere malen vrezen voor zijn leven, werd mentaal heen en weer gegooid tussen hoop en wanhoop en voelde zijn einde naderen tijdens nachtelijke ritten in de kofferbak van een auto op weg naar nieuwe onzekerheid. Arjan Erkel weet de lezer niet alleen vanaf het begin tot het eind te boeien met zijn indrukwekkende verhaal over zijn ontvoering, die een groot deel van Nederland lange tijd in de ban hield, maar gijzelt als het ware de lezer, die bijna lijfelijk ervaart hoe het is om 20 maanden opgesloten te zitten en van de buitenwereld afgesloten te zijn. Dat maakt het boek tot een meeslepend verhaal over de psychologie van de gijzeling.

de geverfde vogel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100